ישראל: כתב אישום נגד הורים שפגעו באופן מתמשך בפרטיות ילדיהם הקטינים

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום באילת כתב אישום תקדימי נגד זוג הורים, תושבי העיר. כתב האישום מייחס להורים פגיעה מתמשכת בפרטיות שלושת ילדיהם הקטינים (עבירה לפי סעיפים 2(3), 2(6) ו-5 לחוק הגנת הפרטיות).
 
כתב האישום הוגש במסגרת פרשה שנחשפה לפני כשמונה חודשים. ההורים הנאשמים חתמו על הסכם עם מפעילי אתר אינטרנט. האתר, שגם כנגד מפעיליו הוגש כתב אישום, אפשר למשתמשים בו לצפות בשידור חי בצילומים ממצלמות שהותקנו בבתיהם של משפחות ישראליות שונות, כנגד תשלום.

הנאשמים, שהתגוררו באילת עם שלושת ילדיהם הקטינים, חתמו על הסכם עם מפעילי האתר. ההסכם אפשר למפעילי האתר להתקין מצלמות בבית הנאשמים, המשדרות באופן רציף את המתרחש בבית. כנגד הרשאה זו שילמו להם מפעילי האתר תשלום חודשי. תחילה, הותקנו מצלמות במטבח, בסלון ובחצר הבית.

בהמשך הסכימו הנאשמים להתקנת מצלמות נוספות, במקלחת, בחדרה של בתם הקטינה בת ה-11 ובחדרם של אחים קטינים בני 14, וזאת תמורת תוספת תשלום. סך הכל פעלו 11 מצלמות בבית, ואלה צילמו, הקליטו ושידרו כל העת, ללא הפסקה, את הנעשה בבית על פני שעות צילום מצטברות רבות.

בכלל זה נקלטו הקטינה, האחים וקטינים נוספים שהתארחו בבית כשהם ברשות היחיד, וכאשר הם, בין היתר, במצבים אישיים, אינטימיים או מביכים. בין כלל התכנים שנקלטו במצלמות, צולמו, הוקלטו ושודרו גם תכנים המכילים חומרים מיניים ובו דמותם של קטינים. ההחלטה על הגשת כתב האישום נגד ההורים נבעה מהפגיעה החריגה והקיצונית של הנאשמים בפרטיות ילדיהם, משך זמן ממושך, ובעבור רווח כלכלי. 

במקביל, משפטם של מפעילי האתר ממשיך להתנהל בבית-המשפט השלום בפתח תקווה. כתב האישום מציין כי מהתכנים שהקליטו, ערכו מפעילי האתר כ-10 סרטים בעלי אופי מיני, בהם נחזים הקטינה, דיירי הבית האחרים ואורחיהם בעירום מלא או חלקי, או במהלך אקט מיני, והציעו את התכנים הללו לגולשי האתר שרכשו אליו מנוי. מקור: דוברות משרד המשפטים.