חמאס (שוב) מרגל אחר חיילים באמצעות הטלפונים הניידים

אולי יעניין אותך גם

חמאס ממשיך בפעילות סייבר מול צה"ל וחייליו. ארגון הטרור הצליח לחדור למאות טלפונים ניידים של חיילי צה"ל, וזאת באמצעות תוכנות זדוניות שהפיץ דרך יישומוני היכרויות שהארגון העלה לחנות האפליקציות של גוגל. באמצעות גישה זו נהג חמאס להעתיק את המידע שמצא על המכשירים, לרבות תמונות ופרטי אנשי קשר. בחלק מהמקרים הצליח ארגון הטרור להשתלט על המצלמה והרמקול של הטלפונים על-מנת לתעד את המתרחש בבסיסי צה"ל ללא ידיעת החיילים.

לצורך פעילותו השתמש חמאס בשורת זהויות פיקטיביות, לרוב של נשים, שניסו לפתות חיילים באמצעות רשתות חברתיות. כבר לפני כשנה וחצי נודע כי חמאס הצליח לפרוץ ולהשתלט על טלפונים ניידים רבים של חיילים וקצינים, בסדיר ובמילואים. על-מנת להשיג את אותה שליטה, התחזו פעילי ארגון הטרור לנשים 'אטרקטיביות' ברשת החברתית פייסבוק, תוך שימוש בזהותן האמיתית של ישראליות או נשים יהודיות שעמדו לעלות לארץ. אותן "נשים" יזמו עם החיילים קשר וירטואלי, שתחילתו בפייסבוק והמשכו באפליקציית מסרים מיידיים שארגון הטרור פיתח ואפשר את הורדתה מחנות אפליקציות. 

בסבב הנוכחי הרחיב חמאס את פעילותו והשתמש בשירותים נוספים מלבד פייסבוק, כגון שימוש במספרי טלפון ישראליים על-מנת ליצור קשר עם חיילים באמצעות שירות המסרים WhatsApp. יישומוני ההיכרויות, שכונו בשמות "GlanceLove" ו-"WinkChat", הוסרו מחנות האפליקציות לפני כחודש, לאחר שכ-500 איש כבר הספיקו להוריד אותן. מקור: הארץ (מאת יניב קובוביץ) ומקור ראשון (מאת אריאל זיגלר).