ארה"ב: נדחו תביעות קספרסקי על איסור השימוש במוצריה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה דחה את העתירות שהגישה חברת אבטחת המידע הרוסית Kaspersky נגד הממשל האמריקאי. קספרסקי פתחה בהליכים בעקבות ההחלטה לאסור את השימוש בתוכנות החברה ברשויות הממשל, מחשש להשפעה של הקרמלין ומעורבות בפעולות ריגול, החלטה שאף הובילה לסגירת משרדי החברה בארה"ב. בעתירות נטען כי הממשל פעל באופן בלתי חוקתי כשפסל את השימוש בתוכנות החברה ללא הליך משפטי הוגן (Due Process) וללא הצגת ראיות מהימנות התומכות בהאשמות הממשל נגד החברה.

כזכור, בעקבות החלטת הממשל האמריקאי (שקבע כי התוכנה עשויה לסכן את הביטחון הלאומי האמריקאי), החליטה גם בריטניה לאסור את השימוש בתוכנות החברה ולאחרונה הורו כך גם הרשויות בהולנד. קספרסקי הודיעה זה מכבר כי תגיש את קוד המקור של תוכנת האנטי-וירוס שלה, כמו גם עדכונים עתידיים, לביקורת על-ידי פאנל של מומחי אבטחת מידע וגופי ממשל. לאחרונה החברה אף הודיעה כי היא מעבירה את פעילותה מרוסיה לשווייץ, כדי להפיג את החששות כי היא מעבירה מידע אודות לקוחותיה לממשל הרוסי. 

השופטת Colleen Kollar-Kotelly דחתה את העתירות נגד החלטת הממשל, ובכלל זה החקיקה שאישר הנשיא טראמפ בעקבותיה, וקבעה כי הממשל פעל במסגרת סמכותו כאשר אסר את השימוש בתוכנות החברה וכי פעולות אלה אינן בניגוד לתיקון החמישי לחוקה האמריקאית. מקור: The Register (מאת שון ניקולס). לעיון בהחלטה.