גרמניה: אין פסול בתוכנה לחסימת פרסומות

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון של גרמניה דחה תביעה שביקשה למנוע את השימוש בתוכנה הפופולרית Adblock Plus. התוכנה מאפשרת הסרת פרסומות שהיו אמורות להיות מוצגות לגולשים ברשת. 

המו"ל הגרמני Axel Springer פתח בהליכים לפני כשלוש שנים, וטען כי חסימת הפרסומות על-ידי התוכנה אינה כדין, שכן היא מהווה תחרות בלתי-הוגנת (בין היתר כיוון שמפתחת התוכנה מאפשרת להיכלל ב"רשימה לבנה" של גופים שפרסומות מהם אינן נחסמות, כנגד תשלום).

התוכנה משמשת למניעת הצגתן של מודעות פופ-אפ וכן היא מאפשרת להגביל את האופן שבו אתרים עוקבים אחר תנועת הגולשים ברשת. את התוכנה פיתחה חברת Eyeo הגרמנית והורידו אותה למעלה מ-400 מיליון משתמשים (עבור גרסת ה-PC). 

המו"ל הגרמני הודיע כי ההחלטה אינה סוף פסוק מבחינתו, וכי בכוונתו להביא את הנושא לבחינה נוספת בפני בית המשפט החוקתי במדינה, ולטעון לפגיעה בחופש העיתונות. גופים נוספים בתעשיית המדיה בגרמניה פתחו בהליכים נגד Eyeo, אולם זה המקרה הראשון שהגיע להכרעת בית המשפט העליון.

בית המשפט צידד בטענותיה של Eyeo וקבע כי אין כל הפרה של החוק, שכן שהשימוש בתוכנה תלוי בהחלטתו האישית של הגולש. בית המשפט גם הפך את החלטתה של ערכאה נמוכה יותר, שחייבה את Eyeo להוסיף ל"רשימה הלבנה" כמה מפרסמים ללא תשלום. Eyeo הודיעה כי היא מברכת על החלטת בית המשפט העליון וכי היא מאושרת כי בית המשפט אישר את זכותו של כל אזרח לחסום פרסומות בלתי-רצויות ברשת. מקור: BBC.