קליפורניה: נדחתה בקשה לייצוגית נגד פייסבוק בגין איסוף מידע ביומטרי

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי מחוזי בקליפורניה דחה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פייסבוק, שעניינה באיסוף מידע ביומטרי על מי שאינם משתמשי הרשת החברתית. השופט James Donato קבע כי תביעתו של פרדריק גאלן לפי ה- Illinois’ Biometric Information Privacy Act נסמכת על צילום אחד בלבד של גאלן, שנטענה לעמוד ארגוני בפייסבוק על-ידי צד שלישי.

השופט דונאטו קבע כי יש לדחות את התביעה משום שעמוד הפייסבוק הרלבנטי כלל לא נסרק על-ידי תוכנת זיהוי הפנים של פייסבוק. גאלן טען כי פייסבוק אספה את נתוניו הביומטריים ללא הרשאה. מהנדס תוכנה מטעמה של פייסבוק הצהיר כי הרשת החברתית אינה משתמשת בתוכנת זיהוי הפנים על תמונות שנטענו לעמודים ארגוניים. מקור: BiometricUpdate.com (מאת כריס בארט).

חשוב לציין כי לפני מספר שבועות פסק השופט דונאטו לחובתה של פייסבוק, וקבע כי ההליכים יימשכו ביחס לתיק שאיחד שלוש תביעות שהגישו משתמשי פייסבוק מכוח ה-BIPA. בית המשפט קבע באותו עניין כי פייסבוק נטלה את השליטה על מידע ביומטרי ממשתמשיה, בניגוד להוראות ה-BIPA, שעה שאספה מידע על המשתמשים באמצעות תוכנת זיהוי פנים, ללא הסכמתם. מקור: Bloomberg (מאת ג'ואל רוזנבלט).