ישראל נ' פייסבוק: "מצפים לשיתוף פעולה מלא. החקירה לא תתמצה בדלף מידע לקיימברידג' אנליטיקה"

אולי יעניין אותך גם

"אין כמעט חברות שיש להן חצי מהמדינה כמשתמשים. הם מנהלים מאגר מידע עצום על ישראלים, ולכן החוק הישראלי חל. אנחנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מהם", כך אומר ראש הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד אלון בכר, בהתייחסו לחקירה נגד פייסבוק. הרשות הודיעה בשבוע שעבר כי פתחה בחקירה מינהלית נגד פייסבוק בעקבות הידיעות על דלף מידע של 50,000,000 משתמשים לחברת קיימברידג' אנאליטיקה.

לדברי בכר, בראיון לגלובס, "החקירה לא תתמצה רק בסוגיה הזאת... החקירה מתחילה משם, אבל תבדוק את כל הסוגיות - אפליקציות נוספות, איך הפלטפורמה לא מאפשרת הישנות של דברים כאלה, ואיך סוגרים את הפרצה. במובן הזה החקירה הרבה יותר רחבה... אנחנו מכירים את הפלטפורמה, ואנחנו יודעים שעובדים עליה אלפי אפליקציות, וחשוב לבדוק איך הדבר הזה מנוהל." עוד אמר כי "רק התחלנו, שאלנו את פייסבוק הרבה שאלות, ואין לדעת לאן זה יתפתח."

עו"ד בכר אומר בראיון דברים תקיפים (law.co.il ימתין בסקרנות לראותם מתממשים כלפי ענקי-מידע רב-לאומיים כמו FB, גוגל ואחרים): "על ענקיות המידע שפועלות בישראל לעמוד בדרישות החוק הישראלי. אנחנו נפעיל את סמכויות האכיפה שלנו נגד חברות שלא פועלות בהתאם לחוק הישראלי. אנחנו כרשות מצפים ממי שפועלות בישראל מול האזרחים הישראלים, לפעול בהתאם לחוקי ישראל בכלל, וחוק הגנת הפרטיות הישראלי בפרט. החוק הישראלי קובע עקרונות שתואמים לדין האירופי, ולפיהם נדרשת הסכמה מודעת של אנשים לשימוש במידע אישי שנאסף עליהם. חלה חובה על החברות ליידע אותנו מראש לאיזה מטרות נאסף המידע, וחל איסור חמור לחרוג מהמטרות אלה". מקור: גלובס.