שופרסל מוכרת מידע על לקוחותיה

אולי יעניין אותך גם

רשת הקמעונאות שופרסל מוכרת מידע על לקוחותיה לחברות מזון וטואלטיקה לצורך הצגת מבצעים מותאמים ללקוח ("target advertising"). כך טוען גלובס. עד לאחרונה, שופרסל העבירה לחברות כמו תנובה, שטראוס, אסם ויוניליוור מידע מצרפי אודות היקפי הצריכה ברשתות השיווק (לדוגמא:  100 יחידות מילקי נמכרו בחודש). בחודשים האחרונים נודע כי שופרסל מוכרת  מידע אודות הרגלי הצריכה של חברי המועדון שלה לחברת כריית מידע בשם סגרמטה. זו האחרונה מבצעת ניתוחים למידע ומוכרת מידע איכותי וספציפי יותר לחברות המזון והטואלטיקה. 

חברת סגרמטה מסוגלת לנתח את המידע של שופרסל ולהציג לחברות המזון מידע לפי קטגוריות מידע שונות. בכך מאפשרת להן להתאים את מבצעיהן בצורה טובה יותר לצרכנים, כך לדוגמה, החברה מספקת מידע פרטני לגבי כמות גביעי המילקי שלקוח מסוים רכש. לפי גורמים בחברות השונות, המידע האמור לא מזהה באופן אישי את הלקוח עצמו. לפי הערכות השוק, מכירת המידע מכניסה לשופרסל בין 5 ל-8 מיליון שקל בשנה.

שופרסל מנהלת את אחד ממועדוני הלקוחות הגדולים בישראל שמונה כ-1.8 מיליון לקוחות. באמצעות מועדון הלקוחות, שופרסל אוספת מידע אודות הרגלי צריכה של לקוחותיה, ומשתמשת במידע הזה לצורך הצגת מבצעים ייעודיים ושליחת קופונים מותאמים אישית בדואר ובאתר החברה. מקור: גלובס (מאת: שני מוזס)