גל תביעות ייצוגיות נגד אינטל בשל פרצת האבטחה

אולי יעניין אותך גם

יצרנית המעבדים אינטל עומדת בפני גל תביעות ייצוגיות בשל חולשות אבטחת המידע שהתגלו במעבדי החברה. חולשות האבטחה מכונות Meltdown ו- Spectre ולפי ההערכות מצויות בכל המעבדים שייצרה החברה בשנים האחרונות. ניצול החולשות הללו על-ידי תוקף עלול לאפשר גניבת מידע רגיש מזיכרון המחשב או מליבת מערכת ההפעלה. עם זה, טרם דווחו אירועי סייבר שמקורם בניצול חולשות האבטחה הללו.

התביעות הוגשו במקביל במדינות קליפורניה, אורגון ואינדיאנה בארצות הברית. הטענה העיקרית של התובעים בשלוש התביעות היא כי אינטל ידעה על חולשות האבטחה כבר בחודש יוני השנה, אך לא דיווחה על כך לציבור. עוד טוענים התובעים כי לפי בדיקות שנערכו, עדכוני האבטחה לתיקון פרצת האבטחה יגרמו להאטה משמעותית של המחשבים והטלפונים בהם מותקנים המעבדים. מומחים משפטיים סבורים כי לצורך הוכחת התביעה, הצרכנים שבשמם הוגשה התביעה יידרשו להוכיח פגיעה ונזק מוחשיים.

התביעות הייצוגיות לא יהיו ההוצאה היחידה שתיגרם לאינטל בעקבות פרצות האבטחה. לפי מומחי אבטחה, ספקיות שירותי הענן גוגל, אמזון ומייקרוסופט, צפויות לדרוש מאינטל פיצויים בשל תיקוני תוכנה וחומרה שעלולים להשפיע על שירותי הענן שהן מספקות. עם זאת, ענקיות התוכנה מסרו כי הן לא צופות שהפרצה גרמה לנזק משמעותי בביצועי השרתים העומדים לרשות לקוחותיהן. מקור: גארדיאן (מאת: סמואל גיבס). למידע נוסף אודות פרצת האבטחה ואופן ההתמודדות עמה – ראו עדכון מאת הרשות הלאומית להגנת הסייבר.