תוכנת המעקב הסודית והפרות הפרטיות של OnePlus

אולי יעניין אותך גם

תוכנת ריגול התגלתה בימים האחרונים בדגמי הסמארטפונים מבוססי האנדרואיד החדשים של OnePlus. התוכנה, שהותקנה בידי OnePlus עצמה, מאפשרת לה גישה חשאית למכשירי לקוחותיה. התוכנה מוסתרת בין יישומי המערכת ופועלת כברירת מחדל, כדי שמשתמשים לא יוכלו לאתרה ולנטרלה. לאחר מספר תלונות של משמשים ברשת, הודיעה השבוע OnePlus שבעדכון התוכנה הקרוב ינוטרל כלי מעקב זה שהותקן במכשירים (מקור: כלכליסט מאת יואב סטולר).

זו אינה מהווה הפרת הפרטיות היחידה ששמה של OnePlus נקשר בה. כך למשל, לפני כחודש התגלה כי OnePlus אספה ושמרה בשרתיה מידע פרטי רב על לקוחותיה ללא אישורם, כגון מספרי טלפון, מספרי MAC, רשתות Wifi, מספרים סידוריים, משך זמן השימוש בכל אפליקציה ועוד. בתגובה הודיע קרל פיי, ממייסדי החברה, כי OnePlus תפסיק את אגירת המידע, וטען שהחומר שנאסף נועד אך ורק לשיפור חווית המשתמש, לניתוח אנליטי ולתמיכה טכנית. עוד הוסיף כי המידע לא הועבר לידי צד שלישי (מקור: כלכליסטandroidpolice).

law.co.il מעיר שהפגיעות הללו בפרטיות עלולות לחשוף את OnePlus לתביעות פיצויים ולפגוע בשיווק דגמיה החדשים באירופה ובארה"ב, בשל הרגישות הגדולה לנושא במקומות אלו.