אפל תערער על הפסד בתביעת פטנטים בסך 440 מיליון דולר

אפל מתכוונת לערער על פסק-דין שחייב אותה לשלם 439.7 מיליוני דולרים בגין הפרת ארבעה פטנטים של חברת VirnetX. הפטנטים קשורים ליישומים למערכת ההפעלה iOS , כדוגמת Facetime. זהו פסק הדין הסופי של בית משפט מחוזי בטקסס. בעוד שאפל מבקשת להמשיך במאבק המשפטי שהחל לפני כשבע שנים, VirnetX מצדה, הפלא ופלא, הצהירה כי פסק הדין הוא ''מאוד הגיוני''.

משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקני שלל לאחרונה את תוקפם של כל ארבעת הפטנטים נשוא התביעה. עם זאת, VirnetX יכולה לערער על ההחלטה;  עד שיוחלט בנוגע לגורל ערעורים אלה, הפטנטים נשארים ברי אכיפה ומכאן הסיבה לערעור.

לראשונה, הגישה VirnetX תביעה כנגד אפל בשנת 2010. כעבור שנתיים בלבד זכתה ב-368 מיליוני דולרים. תביעה שנייה היא הגישה נגד אפל בשנת 2012. תביעה זו הוכרעה לחובת אפל בחודש שעבר. השופט מצא שהחברה אשמה בהפרה מכוונת של הפטנטים ומשום כך נפסק לחובתה סכום כה גבוה, המחושב לפי 1.80 דולרים לכל פטנט שהופר ומותקן במכשיר שפיתחה, במקום 1.20 דולרים. בין המכשירים שפטנטים אלו כלולים בהם קיימים מספר דגמים של אייפונים, אייפדים ומחשבי Mac.

VirnetX נחשבת טרול פטנטים - גוף העושה את רווחיו מתביעות הפרה. החברה הצהירה כי ''תיק העבודות של קנייננו הרוחני, הוא הבסיס למודל העסקים שלנו''. ענקי טכנולוגיה מתמודדים זה שנים עם תביעות משפטיות של מי שנחשבים טרולי פטנטים. גופים אלה לא מפתחים מוצרים בעצמם, אלא תובעים חברות בכדי להרוויח כסף. מקור: The Verge (מאת Jacob Kastrenakes)