תקן מעורר מחלוקת להגנה על קבצי מדיה גורם קרע ב-W3C

אולי יעניין אותך גם

לאחר מחלוקת ארוכת שנים, קונסורציום המארג הכלל-עולמי (World Wide Web Consortium - W3C) אימץ לאחרונה תקן חדש בשם "תוספות מדיה מוצפנות" (Encrypted Media Extensions – EME) שנועד ליצור סטנדרטיזציה באופן שבו קבצי מדיה משודרים לדפדפני אינטרנט ומאפשר הגנה אחידה יותר על-ידי מנגנוני ניהול זכויות דיגיטליות (Digital Rights Management – DRM) ביחס ליצירות המוגנות בזכויות יוצרים.

תומכי התקן - בהם נטפליקס, מייקרוסופט וגוגל - טוענים שמטרת ה-EME היא למנוע העתקה והפצה לא מורשים של קבצי מדיה המוגנים בזכויות יוצרים. מנגד, ארגונים רבים מתנגדים נחרצות לשימוש ב-EME ובמנגנוני DRM בטענה שה-W3C צריך לקדם רק תקנים שמעודדים אינטרנט "פתוח" לשימוש חופשי ולא מוגבל. בנוסף, המתנגדים טוענים כי ה-EME לא מגן בצורה נאותה על משתמשים, כי קשה לשבל אותו עם קוד פתוח וכי הוא לא מעניק את ההגנה הקיימת בחוק על חוקרי אבטחת מידע שפעילות המחקר שלהם עוקפת או מנטרלת מנגנוני DRM. למרות ההתנגדויות, 58 אחוז מחברי ה- W3Cהצביעו בעד תקן ה-EME והוא התקבל רשמית כתקן מומלץ.

בעקבות קבלת התקן, פרשה מחברותה ב- W3Cקרן החזית האלקטרונית (Electronic Frontier Foundation), ארגון אמריקאי הפועל לקידום זכויות צרכנים וגולשים ברשת שהיה ממובילי ההתנגדות להחלטה. במכתב פתוח, תקפה הקרן את התנהלות הקונסורציום וציינה כי לא התקבלה הצעת הפשרה שלה - שלפיה היא לא תתנגד לתקן ה-EME אם החברות הגדולות ב-W3C יתחייבו שלא להשתמש בDRM כדי למנוע פעילות לגיטימית כמו מחקרי אבטחת מידע. מקור: The Register (מאת: קירין מקארת'י).