אפל שילמה מיליארדים לנוקיה במסגרת פשרה בתביעת פטנטים

אפל שילמה לחברת Nokia פיצוי כספי בסך 2 מיליארד דולרים, כחלק מהסדר פשרה בתביעת פטנטים אליו הגיעו הצדדים בחודש מאי האחרון. בעוד ששני הצדדים לא מסרו בזמן אמת מידע מדויק בנוגע לשווי הסדר הפשרה, נוקיה הודיעה השבוע כי קיבלה תשלום במזומן בסך שני מיליארד דולר מאפל.

התביעה הרלבנטית הוגשה בחודש דצמבר 2016, במספר בתי משפט בגרמניה ובארה"ב, ובמסגרתה טענה נוקיה כי מוצרי אפל מפרים לא פחות מ-32 פטנטים של החברה, הנוגעים לטכנולוגיות בתחומים שונים (לרבות פטנטים של חברות שנרכשו על-ידי נוקיה בעבר, כמו Alcatel-Lucent). נוקיה טענה כי למרות שאפל חתמה על הסכם רישיון לחלק מהפטנטים של אפל בשנת 2011, היא סירבה להסדיר ברישיון את השימוש בפטנטים נוספים של החברה המשמשים במוצרי אפל השונים. 

בחודש מאי האחרון הודיעו החברות כי הגיעו להסדר פשרה ליישוב כל ההליכים שנפתחו, הכולל גם הסדר רישוי רב-שנתי לפטנטים של נוקיה. כאמור, למרות שפרטיו המדויקים של ההסדר לא פורסמו, נודע כי הוא כולל תשלום מקדמה במזומן (אותו תשלום שהועבר כעת) וכן תשלומים עיתיים נוספים לאורך תקופת ההסכם, שניתן להניח כי גובהם ייוודע בעתיד. מקור: TechCrunch (מאת רומיין דילייט).