הארוורד סירבה לקבל סטודנטים שהעלו תוכן פוגעני לפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

 אוניברסיטת הרווארד חזרה בה מהחלטתה לקבל סטודנטים לשורותיה לאחר שאיתרה פרסומים פוגעניים שפירסמו בקבוצה סגורה בפייסבוק. הפרשה החלה כאשר האוניברסיטה פתחה לסטודנטים החדשים קבוצת פייסבוק סגורה לצורך היכרות, עריכת מפגשים ומענה על שאלות. סטודנטים מהקבוצה הרשמית של האוניברסיטה החליטו לפתוח קבוצה סגורה נוספת במטרה לשתף פרסומים הומוריסטיים (Memes) עם סטודנטים חדשים נוספים.

הסטודנטים שניהלו את הקבוצה החתרנית הציבו רף כניסה לפיו רק סטודנטים אשר יפרסמו פרסומים הומוריסטיים בקבוצה הרשמית של האוניברסיטה יורשו להצטרף לקבוצה החתרנית. גורמים בהרווארד גילו כי בקבוצה החתרנית סטודנטים מפרסמים ביטויים פוגעניים המתייחסים לשואה, הטרדות מיניות ומוות של ילדים. כתוצאה מכך, החליטו בהרווארד לבטל את קבלתם של כ-10 סטודנטים שהיו מעורבים בפרסום תוכן פוגעני בקבוצה הסגורה.

לטענת משפטנים, ההחלטה של הרווארד אינה פוגעת בזכות החוקתית לחופש הביטוי הקבועה בתיקון הראשון לחוקה. ההגנה על חופש הביטוי הקבועה בחוקה חלה רק במצבים בהם הממשל מגביל את חופש הביטוי, ולא במצבים בהם חברות פרטיות כמו אוניברסיטת הרווארד מגבילה את חופש הביטוי. במקרה של אוניברסיטת הרווארד, הסטודנטים לא יכולים לטעון להפרה של זכותם להתבטא בחופשיות, שכן מדובר בפררוגטיבה ניהולית של האוניברסיטה להחליט את מי לקבל ללימודים גבוהים במוסד.

מהרווארד נמסר בתגובה כי הם אינם נושאים באחריות לתוכן שמתפרסם בקבוצות לא רשמיות של האוניברסיטה וכי לאוניברסיטה נתון שיקול דעת בכל עת לחזור מהחלטתה לקבל סטודנטים על בסיס נימוקים שונים ביניהם התנהגות המטילה ספק בכנות, בגרות וערכי המוסר של הסטודנט. מקור: nbcnews (מאת: סאפיה סאמי עלי)