הודו: מנהלי קבוצות שיפיצו פייק ניוז מסתכנים במאסר

אולי יעניין אותך גם

הפצת חדשות מזויפות (Fake News) ופרסומים פוגעניים בקבוצות וואטסאפ או פייסבוק עשוי להוביל לעונש מאסר למנהל הקבוצה שבה הופץ המידע, כך קובע צו חדש שהוצא במחוז ורנאסי בהודו. הצו קובע כי על מנהלי קבוצות ברשתות החברתיות לבחון את אמיתות הפרסומים ואם מדובר בפרסום פוגעני או שגוי, על מנהל הקבוצה להסיר את הפרסום מהקבוצה, להוציא את המפרסם מהקבוצה ולדווח על כך למשטרה. במידה ומנהל הקבוצה לא ינקוט בצעדים אלו, ניתן יהיה לנקוט נגדו צעדים משפטיים, אזרחיים ופליליים.

בנוסף קובע הצו כי על מנהל קבוצה ברשתות החברתיות להיות בגיר שיכול לשאת באחריות למתחולל בקבוצה ולהכיר כל חבר בקבוצה. הצו הוצא לכל מנהלי קבוצות ברשתות החברתיות, שעיסוקן בשיתוף ידיעות חדשותיות, במטרה להילחם בתופעת הפצת ידיעות כוזבות והעברת אותן ידיעות בין קבוצות בפייסבוק בוואטסאפ שונות.

הודו היא בין המדינות עם מספר המשתמשים הגבוה ביותר בוואטסאפ ופייסבוק, עם כ-166 מיליון משתמשי פייסבוק ומעל 200 מיליון משתמשי וואטסאפ. משכך, חדשות מזויפות ותוכן פוגעני ומטריד מופצים בקלות ומהירות בין משתמשים ותורמים לשסע בין קהילות במחוזות המדינה. מקור: India (מאת: סנדיה דנגוואל)