ארה"ב: ספקי גישה לאינטרנט יורשו למכור מידע על לקוחותיהם

אולי יעניין אותך גם

הנשיא טראמפ חתם על חוק לביטול תקנות הגנת הפרטיות שהתקינה נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (ה-FCC). התקנות היו אמורות להיכנס לתוקף מאוחר יותר השנה במטרה להעניק לצרכנים שליטה רבה יותר בנעשה במידע אודותיהם על-ידי חברות ענק כמו Verizon ו-AT&T. אחת ההשלכות האפשריות של ביטול התקנות, היא שספקי הגישה לאינטרנט יורשו למכור מידע אודות הרגלי הגלישה של מנוייהם.

לטענת הרפובליקנים, יש חוסר איזון מסחרי בכך שחברות כמו גוגל לא נדרשות לבקש ממשתמשיהן הרשאה לאסוף מידע על הרגלי הגלישה שלהם, ואילו הרגולציה מחייבת חברות אחרות ליידע את לקוחותיהם על השימושים במידע שנאגר עליהם. מנגד, קבוצות התומכות בזכות לפרטיות טוענות כי ספקי גישה לאינטרנט חשופים למידע רב יותר, לרבות לאתרים בהם משתמשים מבקרים ותכתובות הדואא האלקטרוני שלהם. מידע זה עשוי להיות שימושי ובעל ערך רב עבור מפרסמים.

היעדר רגולציה בתחום הפרטיות, אינה מאיינת לחלוטין את הזכות לפרטיות במידע, שכן חוקים פדרליים אחרים מתייחסים לאיסוף ושימוש במידע אישי על-ידי ספקי גישה לאינטרנט, אך בניגוד לתקנות ה-FCC, אותם חוקים אינם מסדירים באופן מפורט כיצד על ספקיות גישה לאינטרנט לנהוג במידע. מקור: ABC (מאת: דרלן סופרוויל)