ארה"ב: מפרסמים לא חייבים לאפשר opt-out מפקסים

אולי יעניין אותך גם

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (ה- FCC) חרגה מסמכותה כאשר קבעה כי על מפרסמים לכלול בהודעות פרסומיות, שנשלחות באמצעות פקס, אפשרות הסרה מקבלת דיוור פרסומי (Opt-Out), כך קבע בימ"ש פדרלי בוושינגטון. בית המשפט דחה את פרשנות הנציבות לחוק בדבר מניעת משלוח ספאם בפקס (The Junk Fax Prevention Act of 2005), לפיה ההרשאה למשלוח דברי פרסום תקפה כל עוד הנמען לא הביע את סירובו למשלוח ההודעות, ולכן על מפרסמים לאפשר לנמענים לבצע הסרה מהודעות פרסומיות. לפי פסק הדין, הפרשנות של ה-FCC אינה נכונה ומבלבלת, שכן הקונגרס לא הסמיך את הנציבות לדרוש הצבת הודעת Opt-Out בהודעות פרסומיות בפקס. בדורשה זאת - חרגה מסמכותה. 

פסק הדין מצטרף להצבעה שהתקיימה לאחרונה בקונגרס אשר ביטלה רגולציה נרחבת של ה-FCC בנושא פרטיות. אחת ממטרותיה של הרגולציה שביטולה יעבור כעת לאישור הבית הלבן היתה לאפשר לצרכנים לשלוט בשימוש במידע עליהם למטרות מסחריות, על-ידי חיוב ספקיות גישה לאינטרנט להודיע למנוייהן על השימושים במידע אודותיהם. מקור: Multichannel news (מאת ג'ון אגורטון)