גוגל הסירה כ-2 מיליארד מודעות 'רעות' בשנת 2016

גוגל פרסמה בבלוג החברה דו"ח המפרט כיצד ענקית החיפוש נאבקת במודעות ואתרים 'רעים', דוגמת מודעות המקדמות מוצרים ושירותים לא חוקיים, מודעות המנסות לגרום למשתמשים לחלוק מידע אישי בדרכי ערמה, או מודעות המנסות להדביק את מכשירי הקצה של המשתמשים בתוכנות זדוניות מסוגים שונים. בהתאם לדיווח, בשנת 2016 גוגל הסירה 1.7 מודעות שהפרו את מדיניות הפרסום של החברה - יותר מכפול מספר המודעות שהסירה החברה בשנת 2015. החברה מציינת כי היא הרחיבה את מדיניות הפרסום שלה ואסרה על פרסומים בנושאים שלא הוסדרו קודם לכן, כגון הלוואות בריבית גבוהה (ובעקבות שינוי המדיניות אף הסירה כ-5 מיליון מודעות בנושא זה) וכן שיפרה את הטכנולוגיה על-מנת שתוכל לאתר ולהסיר את המודעות במהירות גבוהה יותר. בין הדוגמאות שציינה החברה למודעות שהסירה, היא מונה מודעות למוצרים ושירותים לא חוקיים (כגון תרופות ומוצרים 'בריאות' למיניהם, שירותי הימורים הפועלים ללא הסדרה רגולטורית), מודעות מטעות מסוגים שונים, מודעות המנסות לתמרן את מערכות התשלום של גוגל ועוד. להרחבה: בלוג החברה (מאת סקוט ספנסר, מנהל מוצר).