אובמה משווק את השגי הפרטיות שלו, וטראמפ מצנזר

בדו"ח ייחודי שפורסם באתר הבית הלבן מספר ימים לפני סיום כהונתו של הנשיא אובמה (והוסר ביום שטראמפ נכנס לתפקידו) סוקר ממשל אובמה את הישגיו בתחוםהפרטיות ואבטחת המידע בשמונה השנים האחרונות. לפי אובמה, שמירת פרטיות תורמת לשיפור חיינו, מקדמת חידושים והמצאות, מחזקת יחסי מסחר ויחסי אמון בין חברות לצרכנים ומבטיחה כי ממשלות שקופות כלפי אזרחים.

אלו הישגי הממשל העיקריים לפי הדו"ח:
  • דו"ח זכויות צרכנים בעידן הדיגיטלי (2012) - הציג שבעה עקרונות שמהווים "מגילת זכויות צרכנים" ביניהם שליטת המשתמש במידע אודותיו, שקיפות, זכות גישה ודיוק במידע, איסוף מידע ממוקד, אחריות ואבטחת מידע.
  • פרטיות במידע פיננסי - ב-2014 הוציא אובמה צו נשיאותי שבעקבותיו החלו חברות אשראי להשתמש בטכנולוגיית שבבים בכל כרטיסי האשראי.
  • פרטיות אצל ספקיות גישה לאינטרנט - באוקטובר 2016 אישרה נציבות התקשורת הפדראלית כללים חדשים שנועדו לתת לגולשים שליטה טובה יותר באיסוף המידע אודותיהם על-ידי הספקיות בדורשם הסכמה מדעת לשימוש במידע רגיש.
  • פרטיות בשימוש ברחפנים - ב-2015 פרסם המשרד לביטחון פנים של ארה"ב עקרונות מנחים בשימוש מסחרי ופרטי ברחפנים. העקרונות מגבילים את סוגי המידע שניתן לאסוף ומורים כיצד ניתן לשמור על דיני הפרטיות בשימוש בכלים אלו.
  • פרטיות ילדים - ב-2012 עודכן ה-COPPA (Child online Privacy Protection Act) ופעולות האכיפה על-ידי ה-FTC הורחבו. ה-FTC פרסם שאלות ותשובות בנושא ב-2012 על מנת שהורים וחברות יוכלו להבין בפשטות את השינויים בחוק. ב-2015, הנשיא אובמה חתם על יוזמה שנועדה להגביל איסוף מידע על תלמידים על-ידי ספקיות אינטרנט וחברות טכנולוגיה. עד כה חתמו על היוזמה למעלה מ-300 חברות.
  • אבטחת מידע באינטרנט - ב-2014 פרסם מכון התקנים והטכנולוגיה הנחיות לאבטחת מידע וסייבר המיועדות לשמירה על תשתיות קריטיות על-ידי ארגונים וחברות. ב-2015, בעקבות ה-Cybersecurity Information Act, החל המשרד לביטחון פנים ביוזמה לשיתוף סיכוני סייבר בין רשויות פדרליות למגזר הפרטי.
  • גישת אזרחים לשירותי הממשל - ב-2016, פורסם צו נשיאותי מספר 13719 אשר הקים את המועצה הפדרלית לפרטיות שנועדה לבקר ולשפר את הרגלי הפרטיות ושיתופי הפעולה בין כל הרשויות הפדרליות בארה"ב.
  • שוויון הזדמנויות ופרטיות - ב-2016 פרסם הבית הלבן דו"ח מקיף המתייחס לשינויים במודלים העסקיים ובשימוש במידע אישי. הדו"ח מציג עקרונות חשובים לניטרליות טכנולוגית ולמניעת אפליה אלגוריתמית.
  • פרטיות במסחר בינלאומי - הסדר ה-Privacy Shield בין ארה"ב לאיחוד האירופי, נכנס לתוקף באוגוסט 2016 והחליף את הסדר ה- Safe Harbor שנפסל בשנת 2015 על-ידי בית המשפט האירופי לצדק. 
  • USA Freedom Act - ב-2015 נכנס לתוקפו החוק המגביל את המעקב על-ידי רשויות פדרליות ברשתות תקשורת למטרות ונפחים מצומצמים ומחייבן להיזקק לצו שיפוטי לצורף האיסוף.
  • שקיפות במודיעין - על מנת להגביר את השקיפות והביטחון בפעולות ארה"ב בניטור מידע לצרכי מודיעין, הוקם אתר ייעודי הסוקר את הפעולות ומטרתן. כמו כן, ב-2014 פורסמה דירקטיבה 28 של מדיניות הנשיא, שנועדה להגביל את הניטור לצרכי מודיעין לשש מטרות מוגדרות ולאפשר ביקורת לאיסוף המידע.
  • שיתוף פעולה באכיפה בין אירופה לארה"ב - ב-2016 נחתם הסכם ה-DPPA שעדיין לא נכנס לתוקפו. ההסכם נועד לאפשר שיתוף פעולה בין רשויות האכיפה בארה"ב לאירופה ובין היתר להגן על פרטיות הנחקרים.
בחלק האחרון של הדו"ח מסמן ממשל אובמה את האתגרים לשנים הקרובות בתחום הפרטיות:
  • להגביר שקיפות וחינוך על מנת לאפשר לצרכנים לקבל הסכמה מדעת על איסוף מידע אודותיהם.
  • לתקן ולהתאים את ה-Electronic Communications Privacy Act לעידן האינטרנט.
  • לאפשר לצרכנים להשפיע על חקיקה פדרלית כפי שנעשה במקרה של פתיחת הנעילה בטלפונים סלולריים בארה"ב ב-2014.