משפחות קורבנות הפיגוע באורלנדו תובעות רשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם

כחצי שנה לאחר פיגוע הירי במועדון באורלנדו, משפחותיהם של שלושה מקורבנות הפיגוע תובעות את פייסבוק, טוויטר ויוטיוב בטענה כי סיפקו לארגון הטרור שעומד מאחורי הפיגוע (דאע"ש) "תמיכה מהותית" בכך שאפשרו לארגון לנהל חשבונות משתמש והעניקו לו במה להפצת תעמולת טרור וגיוס כספים וחברים חדשים בארגון. עורך הדין המייצג את המשפחות מאשים את הרשתות החברתיות באחריות לגידול המשמעותי וההצלחה של ארגון הטרור.

תביעות דומות שהוגשו בעבר נדחו בשל ההגנה המוענקת בחוק המהוגנות בתקשורת הפדרלי של ארצות-הברית (Communications Decency Act). החוק מעניק לפלטפורמות אינטרנט חסינות רחבה מפני אחריות משפטית על תוכן לא חוקי שמקורו בגולשים. החוק הפדרלי, שגם גובר על כל חקיקה מדינתית בתוך ארצות-הברית, קובע כי למעט סייגים מצומצמים, לא יראו ספק של שירותי מחשב אינטראקטיבים (כדוגמת פייסבוק) כדובר או מפרסם (speaker or publisher) של תוכן שמקורו בגולשים. כתוצאה מכך, לא ניתן להטיל אחריות משפטית על פלטפורמות ברשת ולחייב אותה לסנן אותם, אלא אם העניין נופל לגדר אחד הסייגים.

ביולי השנה משפחות שיקיריהן נפגעו בפיגועי חמאס הגישו בארצות-הברית תביעה דומה נגד פייסבוק ואילו באוגוסט השנה נדחתה תביעה דומה נגד טוויטר שהגישו קורבנות דאע"ש בירדן. התביעה נדחתה בשל חוק המהוגנות בתקשורת. 

באירופה, לעומת זאת בעקבות הביקורות וההליכים הננקטים נגד פייסבוק, מייקרוסופט, טוויטר ויוטיוב בטענה כי אינן עושות מספיק למנוע שימוש בפלטפורמות שלהן על ידי גורמי טרור והסתה, הודיעו החודש החברות כי ישתפו ביניהן פעולה על-מנת לשפר את מאמציהן להסיר תכני טרור מהפלטפורמות שהן מפעילות. מקור: גיזמודו (מאת: האדסון הונגו).