ארה"ב: שינויים בהסדרי הגבלת האחריות של שירותים מקוונים

אולי יעניין אותך גם

דיני זכויות יוצרים בארה"ב, בדומה לישראל, מאפשרים לחברות המפעילות פלטפורמות מקוונות להגביל את אחריותן המשפטית על הפרת זכויות יוצרים בתכנים שמשתמשים העלו לפלטפורמה (User Generated Content).

בארצות-הברית, הגבלת האחריות מותנית בקיומה, הטמעתה ופרסומה של מדיניות נאותה לטיפול בתלונות להסרת חומר מפר המתקבלות באמצעות נוהל "הודעה והסרה". אולם אין די במדיניות נאותה משום שהגבלת האחריות גם מותנית ברישום פרטי הקשר של נציג החברה המיועד לטיפול בתלונות אלה במרשם ייעודי שהוקם לשם כך במשרד זכויות היוצרים האמריקאי. על פי הוראות החוק האמריקאי, העדר רישום פרטי נציג החברה במרשם שולל מהחברה את הזכאות להגבלת אחריות וחושף אותה לאחריות משפטית על הפרת זכויות יוצרים בתכנים שמשתמשים העלו לפלטפורמה.

מאז 1998 רישום הנציג במשרד זכויות היוצרים האמריקאי נעשה בתהליך מסורבל ולא חסכוני הכולל מילוי טופס פרטים, שליחתו למשרד זכויות היוצרים בארה"ב ותשלום אגרת רישום בגובה 105 דולר ואף יותר באמצעות צ'ק או צ'ק בנקאי שניתן לפרעון בבנק אמריקאי. 
 
החל מה-1 בדצמבר 2016 יעבור משרד זכויות היוצרים האמריקאי לניהול רישום הנציגים באופן בלעדי באמצעות מערכת מקוונת שממועד זה תהיה פתוחה לציבור הרחב. האגרה עבור רישום או עדכון רישום תופחת דרמטית ל-6 דולרים בלבד שניתן יהיה לשלם באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי. שינויים אלה מלווים גם בתקנות חדשות שייכנסו לתוקף ב-1 בדצמבר ומשנות באופן מהותי את ההסדרים שנהגו עד כה ברישום נציג לטיפול בתלונות "הודעה והסרה". חברות שרשמו עד כה את נציגיהן במרשם הקיים וחפצות להמשיך ליהנות מהגבלת האחריות יחויבו לחדש את הרישום שלהן (ולשאת באגרה בסך 6 דולרים) באמצעות המערכת המקוונת עד ל-31.12.2017. התקנות גם קובעות כי חברות יידרשו לחדש את הרישום שלהן מדי שלוש שנים.