ביהמ"ש האירופי יבחן תביעה יצוגית נגד פייסבוק על פרטיות

אולי יעניין אותך גם

האם מקס שרמס, האוסטרי שנושא את דגל המאבק נגד פייסבוק בענייני הגנת פרטיות משתמשים, רשאי להגיש באוסטריה תביעה יצוגית נגד פייסבוק על פגיעה בפרטיות? שאלה הזו הועברה מאוסטריה לפתחו של בית המשפט האירופי (Court of Justice of the European Union). היא התעוררה מאחר שבאוסטריה, שם הגיש מקס שרמס את התביעה שבמוקד הדיון, אין חקיקה המאפשרת הגשת תובענות יצוגית כפי שמקובל במדינות כמו ארצות-הברית, אנגליה וישראל. כדי לעקוף את הבעיה, שרמס דאג כי אלפי תובעים פוטנציאליים ימחו אליו את זכות התביעה שלהם תחת ההבטחה כי יחלק להם חזרה פיצויים שייפסקו (אם ייפסקו).

פייסבוק כמובן מתנגדת לתחכום שנקטו עורכי הדין של שרמס ועומדת על כך שאין אפשרות משפטית להגיש באוסטריה תביעה המדמה תובענה יצוגית. עורכי הדין של שרמס טוענים מנגד כי זו הדרך היעילה לאפשר לאלפי נפגעים קטנים מרחבי העולם לקבל את יומם בבית המשפט.

הטענות בגוף התביעה של שרמס נגד פייסבוק מדברות על הפרת דיני הגנת המידע באיסוף מידע ממשתמשים ושימוש בו ללא קבלת הסכמה באופן הנדרש על-פי חוק, בהנהגת מדיניות שימוש במידע אישי שאינה עולה בקנה אחד עם הוראות דיני הגנת המידע ובהעברה פסולה של מידע אישי על משתמשים ליישומים חיצוניים לפייסבוק. מקור: TechCrunch (מאת: נטשה לומאס).