ראש רשות המאגר הביומטרי וראש רשות האוכלוסין פורשים

אולי יעניין אותך גם

ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי, גון קמני, עוזב את תפקידו, חודשים מעטים לפני השלמת הפיילוט הביומטרי וההכרעה הסופית על עתיד המאגר. כך מדווח כלכליסט (הכתב: עומר כביר). במקביל, ולכאורה בלי קשר, עוזב את תפקידו ראש ראשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, ששר הפנים מינה לתפקיד ראש המועצה המקומית תל-מונד לאחר שהורה לפזרה. כך מדווחת רשת ב'. שני אלה עמדו בראש פרוייקט המאגר הביומטרי בשנים האחרונות.

קמני התמנה לתקופת כהונה בת חמש שנים, שהסתיימה לפני חודשים אחדים, אך ניתן היה להאריכה לעוד שלוש שנים. עזיבתו מפתיעה לנוכח העובדה שכהונתו לא הוארכה למרות שתקופת הניסוי ('הפיילוט') של המאגר תגיע לסיומה בקרוב - ועל אף העובדה שנדרשת בקרוב החלטה רבת-משמעות בדבר היקף הנתונים שיכללו במאגר: האם טביעות אצבע ותמונת פנים ביומטרית (כפי שדורשים המטה ללוחמה בטרור ומשטרת ישראל) או רק תמונת פנים, כפי שגורס הממונה על היישומים הביומטרים במשרד ראש הממשלה והמועצה המייעצת למאגר.

בהודעה לעתונות אמר קמני כי "הפרויקט הביומטרי הגיע כעת לנקודת שיא חיובית, כאשר מערכות הרשות ותהליכי העבודה שנבנו מאפשרים פעילות מקצועית ומאובטחת וערוכים לאתגרים אשר יגיעו בסוף השנה האזרחית הנוכחית, כשמעבר לתיעוד ביומטרי חכם והצטרפות למאגר יהיו חובה על כל אזרחי ישראל".