אירופה: גוגל שוב על הכוונת של רשויות ההגבלים העסקיים

הרגולטורים האירופאיים בתחום התחרות שוב בודקים אם גוגל מפרה את דיני ההגבלים העסקיים ביבשת. במוקד הפעם, ההתקשרות של גוגל מול בעלי אתרים, המאפשרת לאתרים לשלב גרסה מצומצמת של מנוע החיפוש של גוגל באתריהם, על-מנת להקל על משתמשי האתרים לנווט באתר ולחפש בו תוכן. השותפות בין גוגל לבעלי האתרים מאפשרת את הצגתן של מודעות פרסומת בתוצאות החיפוש, תוך חלוקה בהכנסות הנובעות ממודעות אלה בין גוגל למפעיליו של כל אתר. הנציבות האירופית טוענת כי גוגל שולטת בכ-80% משוק זה באירופה וכי היא כופה תנאים נוקשים על שותפיה. בכלל זה, הגבלת השותפים מהצגת מודעות פרסומת ממתחריה של גוגל והדרישה כי מודעות גוגל יוצבו במקומות בולטים בלבד. הנציבות טוענת כי גוגל מונעת ממתחרים קיימים ופוטנציאלים לחדור לשוק זה. נמסר עוד כי מאז שהחלה הבדיקה, גוגל הקלה במקצת בתנאים שהיא מכתיבה לשותפיה. גוגל מסרה כי תגיב לטענות בשבועות הקרובים. מקור: The Hill (מאת מריו טרוחיו).