בכיר בפייסבוק נעצר בשל סירוב למסור מידע על משתמשים

אולי יעניין אותך גם

רשויות אכיפת החוק בברזיל עצרו את סגן נשיא פייסבוק האחראי על יבשת דרום אמריקה (Diego Dzodan), בנימוק כי התעלם מצו שיפוטי המורה לפייסבוק למסור מידע על משתמשים, שניתן במסגרת חקירת פרשה של סחר בסמים ופשע מאורגן. המידע שנתבקש על-ידי הרשויות נוגע למשתמשי אפליקציית המסרים הפופולרית Whatsapp, שנרכשה על-ידי פייסבוק בשנת 2014.

בהצהרה מטעם פייסבוק נמסר כי שתי החברות (פייסבוק ו- Whatsappׂׂ) פועלות באופן עצמאי ונפרד ולפיכך ההחלטה להורות על מעצרו של עובד בחברה אחרת היא קיצונית ואינה מוצדקת. בהצהרה נפרדת שניתנה על-ידי Whatsapp נמסר כי החברה שיתפה פעולה עם הרשויות כמיטב יכולתה, בין היתר בהתחשב בארכיטקטורה של שירותיה, וכי אין באפשרות החברה למסור מידע שאינו מצוי בידיה. מנגד, מסרו הרשויות בברזיל כי המעצר נובע מכך ששתי החברות לא הגיבו לבקשה למסירת המידע, שנמסרה להן כבר לפני 4 חודשים.

לפני כחודשיים, קבע בית משפט במדינה כי החברה תיקנס ב-50,000 ריאל (כ- 13,000 דולר) עבור כל יום בו תתעלם מהצו. בחודש האחרון הוגדל שיעור הקנס למיליון ריאל ליום (כ- 250,000 דולר). בחודש דצמבר האחרון, בהחלטה שיפוטית נפרדת, הורה בית משפט במדינה לספקיות התקשורת המקומיות לחסום את שירותי Whatsapp (לה כ-100 מיליון משתמשים במדינה) למשך 12 שעות, לאור חוסר שיתוף הפעולה עם הרשויות. מקור: ABC News (מאת ברוס דאגלס).