ארה"ב: נדחתה תביעה נגד פייסבוק על איסוף מידע ביומטרי

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי באילינוי דחה את התביעה שהוגשה נגד פייסבוק בטענה לאיסוף מידע ביומטרי על תושבי אילינוי בניגוד להוראות החוק המדינתי על פרטיות במידע ביומטרי (Illinois Biometric Information Privacy Act). התובע, תושב אילינוי שאינו משתמש רשום של פייסבוק, טען כי כאשר משתמש פייסבוק העלה תמונה שלו לרשת החברתית ותייג אותו באופן ידני, פייסבוק נטלה נתונים ביומטריים מתמונת הפנים של התובע ושמרה אותם בשרתיה לצד שמו, על מנת לזהות אותו בפעמים הבאות בהן תמונה שלו תעלה לרשת החברתית – כל זאת ללא קבלת הסכמתו מראש כנדרש על-פי החוק. 
 
בית המשפט נימק את דחיית התביעה בהעדר סמכות שיפוט בסוגיה נוכח העדרה של זיקה מספקת בין פייסבוק למדינת אילינוי בה הוגשה התביעה. בית המשפט קבע כי הרשת החברתית מפעילה את מנגנון זיהוי הפנים על כל התמונות שנטענות למערכותיה ללא אבחנה בין תמונות שנטענו על-ידי תושבי אילינוי לבין תמונות אחרות. משכך, קבע בית המשפט כי התובע, שאינו משתמש רשום ברשת החברתית, לא יכול לטעון כי פייסבוק ידעה שהועלתה תמונה שבה הוא מופיע ומתויג. 
 
בתוך כך, שופט אחר באותו בית משפט פדרלי באילינוי הדן בתביעה דומה נגד חברת Shutterfly דן בבקשת הנתבעת לדחות על הסף את התביעה מטעמים דומים לאלה שהעלתה פייסבוק. בניגוד לעמיתו שדן בתביעה נגד פייסבוק, השופט שדן בתביעה נגד Shutterfly סירב לדחות אותה - בשל קיומו של אינטרס מובהק לדון בנושא איסוף מידע ביומטרי על תושבי אילינוי כאשר השירות מוצע וניתן לתושבי אילינוי. מקור: mediapost (מאת: וונדי דייויס).