הסדר ה-Safe Harbor מתעכב; התקדמות איטית במו"מ

אולי יעניין אותך גם

מועד האולטימטום שהציב פאנל הרגולטורים האירופאים לפרטיות (ה-Article 29 Working Party) לאחר פסילת הסדר ה-Safe Harbor הולך ומתקרב בלא הסדר נמל מבטחים חלופי להעברת מידע בין אירופה לארצות-הברית. כזכור, הרגולטורים האירופאים הבהירו לפני חודשים אחדים כי אם הרשויות באירופה ובארצות-הברית לא יגבשו מנגנון משפטי חדש להעברת מידע אישי מאירופה לארצות-הברית העונה לדרישות המחמירות שנקבעו בפסיקת בית המשפט האירופי - הרגולטורים "ינקטו בכל האמצעים הדרושים, שעשויים לכלול הליכי אכיפה מתואמים".

נציבות האיחוד האירופי סיפרה כי אין התקדמות רצינית במו"מ עם הממשל האמריקאי, למרות ההסכמות העקרוניות שאליהן הגיעו הצדדים זמן קצר לאחר החלטת בית המשפט האירופי. הממונה על הגנת מידע ברשויות האיחוד האירופי הבהיר כי למרות שהתאריך שננקב באולטימטום הוא "פיקציה משפטית", הסיכויים לעמוד בתאריך נמוכים וממילא, גם אם הצדדים ישלימו את המו"מ בימים הקרובים, יידרשו עוד חודשים ארוכים לגבש את ההסדר המלא על כל פרטיו.

בין יתר הנושאים שטעונים הסדרה הוא חוק אמריקאי שיקנה לאזרחים אירופאים זכות משפטית לתבוע את הממשל האמריקאי על שימוש במידע אישי שלא כדין. החוק אמנם אושר בבית הנבחרים של הקונגרס ונמצא כעת על שולחן הסנאט, אך השלמת החקיקה שלו עלולה לארוך חודשים. פאנל הרגולטורים האירופאים צפוי להתכנס בתחילת פברואר ולדון בצעדים הבאים. מקור: פוליטיקו (מאת: זויה שפטלוביץ').