נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה-FTC) הגיעה לפשרה עם ענקית התוכנה "אורקל" על תלונה שהנציבות הגישה נגד החברה ב-2010 על הטעיית צרכנים בעניין תיקון פרצות אבטחה בתוכנת Java SE המופצת בכ-850 מיליון מחשבים ברחבי העולם. הנציבות האשימה את אורקל בהטעיית משתמשים כאשר היא משחררת טלאי אבטחת מידע (Patches) שמטרתם המוצהרת היא תיקון פרצות אבטחה ב-Java SE, בעוד שבפועל מנגנון העדכון לא מסיר גרסאות קדומות יותר של התוכנה המתוקנות במחשב (מלבד זו האחרונה) וכך מותיר את המחשב פגיע וחשוף לניצול חולשות האבטחה.
הנציבות טענה שאורקל ידעה על הבעיה ולא הביאה אותה לידיעת המשתמשים באופן גלוי וראוי. הנציבות טענה כי לאור זאת, אורקל פעלה באופן המטעה צרכנים בניגוד להוראות חוק ה-FTC. במסגרת הסכם הפשרה המוצע, אורקל פרסמה באתר שלה תוסף המסייע בהסרת התוכנה והיא גם נדרשת ליידע את לקוחותיה אודות פרצת האבטחה בגרסאות הקודמות של התוכנה. ההסדר המוצע, שלא כולל מרכיב של פיצוי כספי או קנס, טעון אישור סופי של הנציבות בתום תקופה של 30 יום בהם הציבור מוזמן להעיר על ההסכם המוצע. מקור: ArsTechnica (מאת: שון גלגר).
ה-FTC: אורקל מטעה צרכנים עם טלאי האבטחה שהיא מפיצה
זמן קריאה:
פחות מדקה