בימ"ש בארה"ב דן בחסימת תכנים מפרי פטנט ברשת

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב (ה-Federal Circuit) צפוי להכריע בקרוב האם הסמכות שיש לנציבות הסחר הבינלאומית בארה"ב (ה-International Trade Commission) לאסור על יבוא מוצרים מפרי פטנטים לתחומי ארה"ב, מאפשרת לה להורות על על חסימת תכנים מקוונים שטומנים בחובם הפרת פטנטים מוגנים.

הסכסוך שנדון כעת בפני בית המשפט נסב על טכנולוגיית יישור דנטלית: חברה בעלת פטנטים בתחום הגישה תביעה בטענה להפרת הקניין הרוחני שלה. התובעת טענה כי הפטנטים שלה מופרים על-ידי חברה אמריקאית שסרקה תבניות שיניים של מטופלים ליצירת מודל דיגיטלי בקובץ והעבירה אותו למיקור חוץ בחברה פקיסטנית שביצעה עיבודים שונים על הקובץ והחזירה את התוצר לחברה המזמינה מארה"ב. בעלת הפטנטים טענה כי למרות ששום מוצר מוחשי לא נכנס לגבולות ארה"ב, שליחת התוכן הדיגיטלי המעובד לנמען בארה"ב מפרה את הפטנטים הרשומים שלה בארה"ב שעוסקים בעיבוד תבניות שיניים.

הרכב שיפוטי של ה-ITC פסק בשנה שעברה כי הפטנטים של התובעת הופרו על-ידי החברה האמריקאית והוציא צו האוסר עליה 'לייבא' באופן מקוון את התוכן הדיגיטלי המפר. הנתבעת הגישה ערעור לבית המשפט הפדרלי לערעורים, שאליו הצטרפו גוגל ואפל, בטענה כי החלטת ה-ITC מתיימרת לשלוט על תעבורת המידע באינטרנט, בעוד שהחוק מסמיך את ה-ITC לטפל ב"פריטים" שמשמעם מוצרים פיזיים בלבד. לתובעת שזכתה בהליך בפני ה-ITC הצטרפו לשלב הערעור הארגון המייצג את אולפני הסרטים בהוליווד (ה- MPAA) ואיגוד חברות התקליטים בארצות-הברית (RIAA) בטענה כי פסיקת ה-ITC תאפשר להיאבק באופן יעיל יותר בפיראטיות ברשת. מקור: The Recorder (מאת: סקוט גראהם).