צו מניעה נגד פרסום פרטיה של מנכ"ל פייסבוק ישראל

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר לבקשתה של מנכ"ל פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, והורה לעו"ד גיא אופיר להימנע מלפרסם את פרטיה האישיים (מס' ת.ז., כתובת מגורים, מס' טלפון ביתי ונייד ופרטי WhatsApp). בנוסף, הורה ביהמ"ש לעו"ד אופיר לשאת בהוצאותיה של סופר תאני בסך 40,000 ש"ח.

כזכור, סופר-תאני עתרה לביהמ"ש לפני מספר שבועות בבקשה לסעדים קבועים וזמניים, בעקבות הודעתו הפומבית של עו"ד אופיר כי בכוונתו לפרסם את המידע הנ"ל, כמחאה על היעדר התייחסות ראויה מצד הרשת החברתית לפניות במקרים דחופים ומיידיים והימנעות מפרסום פרטים ליצירת קשר עם מפעילי הרשת החברתית. בבקשתה, טענה סופר תאני כי אופיר בחר לנקוט ב"סעד עצמי פסול" ולהלך עליה אימים, במקום להשתמש בכלים המשפטיים העומדים לרשותו. בנוסף, טענה סופר תאני כי חברת Facebook Ireland היא האמונה על בקשות גולשים להסרת פוסטים הנוגעים לבריונות רשת וכי לחברת פייסבוק ישראל אין כל נגיעה לעניין זה. 

בהחלטתו מיום ה' האחרון, קבע השופט יהושע גייפמן כי מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לטובת סופר תאני וכי הפרסום המיועד עלול להביא לתוצאה קשה של פגיעה בפרטיותה ובפרטיות בני משפחתה, כאשר הנזק שעלול להיגרם מהפרסום הוא מיידי וודאי. נפסק כי פרסום הפרטים, כדי שמשתמשי פייסבוק יפנו אל סופר תאני במישרין ככתובת לתלונות, עלול לשבש את חייה הפרטיים של סופר תאני ולפגוע במשפחתה.

ביהמ"ש הדגיש כי סופר תאני אינה אחראית על הסרת תכנים פוגעניים מהרשת ועל ניהול הרשת בישראל וכי גם אם משתמשי פייסבוק בישראל יפנו אליה לכתובתה הפרטית, היא לא תוכל לתת מענה לתלונות בנושאים אלה. מנגד, ציין ביהמ"ש כי לא ייגרם כל נזק לעו"ד אופיר ממתן הצו, שכן הפרסום לא יועיל לו להגשמת המטרה שלשמה טען שיש לפרסם את פרטיה של סופר תאני. השופט גייפמן הוסיף וציין כי "לא ניתן להכשיר מחאה ציבורית, צודקת ככל שתהיה, באמצעות פגיעה קשה בפרטיותה של המבקשת ובני משפחתה" [ת"א 29564-05-15 סופר תאני נ' אופיר].