מלחמת פטנטים חדשה? אריקסון תובעת את אפל

חברת Ericsson, מחלוצות הטלפוניה הסלולרית, שפעילותה כיום מתרכזת בתחום רשתות התקשורת, הודיעה כי בכוונתה להגיש 7 תביעות בארצות-הברית נגד אפל, כמו גם לפנות לנציבות הסחר הבינלאומית בארה"ב (ה-ITC) במטרה לחסום את אפל מלשווק את מכשיריה בארה"ב.

בתביעות נטען כי אפל הפרה 41 פטנטים של אריקסון, שחלקם עוסקים בטכנולוגיה סלולרית בסיסית, כגון ממשק המשתמש, חיסכון בזמן סוללה ומערכות הפעלה. עוד טוענת אריקסון כי הציעה לאפל לרכוש רישיון שימוש בפטנטים, אך כי הצעתה נדחתה. עד לאחרונה שילמה אפל תמלוגים לאריקסון עבור השימוש בפטנטים, כאשר תקופת הרישיון הסתיימה בחודש ינואר האחרון. כאשר השיחות בין החברות נכשלו, החברות הגישו תביעות הדדיות האחת כנגד השנייה, שעניינן בשאלה האם דרישות התמלוגים של אריקסון ביחס לטכנולוגיות סלולריות בסיסיות הן סבירות והוגנות.

דוברת מטעם אפל ציינה כי החברה תמיד היתה מוכנה לשלם מחיר הוגן עבור האפשרות להשתמש בטכנולוגיה בסיסית הכלולה במוצרי החברה. "למרבה הצער, לא הצלחנו להגיע להסכמה עם אריקסון ביחס לסכום הוגן תמורת השימוש בפטנטים שלהם. כמוצא אחרון, אנו פונים לבתי המשפט לבקש עזרה". מקור: Bloomberg (מאת: סוזן דקר וטים היגינס).