ה-FBI מאשר: צ. קוריאה תקפה את סוני. אובמה מאיים להגיב

אולי יעניין אותך גם

חקירת הבולשת הפדרלית בשיתוף רשויות אמריקאיות נוספות העלתה שממשלת צפון קוריאה עומדת מאחורי התקפות הסייבר שבוצעו בחודשים האחרונים נגד חברת הסרטים של סוני. ההתקפות והאיומים בפיגועים שבאו בעקבותיה גרמו לסוני להודיע בסוף השבוע כי היא גונזת את סרט הקומדיה "ראיון סוף" על צפון קוריאה, ומבטלת את היציאה המתוכננת שלנו לאקרנים בסוף השבוע הקרוב. הפורצים למחשבי סוני נטלו בין היתר גם תכתובות אימייל פנימיות בסוני ופרטים אישיים על עשרות אלפי עובדי החברה בהווה ובעבר.

הבולשת גילתה כי "ניתוח טכני של נוזקות למחיקת מידע שבהן נעשה שימוש במקרה זה חשף קשרים לנוזקות אחרות שהבולשת יודעת שפותחו בעבר על-ידי גורמים צפון-קוריאנים." הבולשת הצביעה על "דמיון ניכר בשורות קוד מסוימות, אלגוריתמי הצפנה, שיטות למחיקת מידע ורשתות פגיעות" שבשימוש צפון קוריאה. מקור: SlashGear.

בתגובה ראשונה לפרשה הביע הנשיא אובמה הבנה למצב שאליו נקלעה סוני ולחששות שלה מפני תביעות משפטיות בעקבות איומי הפורצים להוסיף ולפרסם מסמכים שנגנבו ממחשבי החברה. למרות זאת, הנשיא הדגיש שלדעתו סוני שגתה בהחלטה לגנוז את הסרט והביע אכזבה על כך שחברת הסרטים לא התייעצה איתו לפני שקיבלה את ההחלטה. הוא גם איים בתגובה נגד צפון קוריאה והדגיש שארצות-הברית לא תוכל לסבול שדיקטטורים יכפו עליה צנזורה. בתגובה לדבריו של הנשיא אמר מנכ"ל חברת הסרטים של סוני כי לא נותרה לחברה ברירה משום שרובם המוחלט של בתי הקולנוע ברחבי ארצות-הברית סירבו להקרין את הסרט בעקבות האיומים בפיגועים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: דייויד סאנגר, מייקל שמידט, ניקול פרלרות').