ישראל: מידע אישי אודות מאות אלפי תלמידים דלף לרשת

אולי יעניין אותך גם

חברת אבטחת המידע Madsec דיווחה כי האקרים פרו-פלסטינים פרצו לאתר החינוכי של עמותת סנונית, והדליפו לרשת מידע אישי אודות כ- 270,000 תלמידים מישראל וכן כמה מאות מורים. רובן המכריע של הרשומות שדלפו כולל מספר ת.ז., שם משפחה וסיסמה מוצפנת.

קרוב ל-1,000 מהרשומות כוללות מידע מקיף ורגיש יותר, לרבות כתובת דוא"ל, מספרי טלפון, ת.ז., תאריך לידה, כיתה, בית ספר, גיל ועוד. האתר מחזיק במאגר מידע אודות בתי ספר ותלמידים מכל רחבי הארץ שנעזרו בשירותיו.

עמותת סנונית מסרה בתגובה - "צר היה לנו לגלות שגם אתר שלנו, כמו אתרים אחרים של מוסדות ממשלה, גופים בטחוניים וחברות עסקיות מובילות במשק, היה נתון לאחרונה למתקפת סייבר. הנתונים שנחשפו הם ישנים ולא עדכניים, שנמצאים על שרתים שאינם בשימוש למעלה מ-15 שנה. פרצת האבטחה אותרה באופן מיידי, ומטופלת על-ידי הגורמים המקצועיים. חברת סנונית מגישה תלונה למשטרת ישראל בעניין הפריצה".

העמותה לא חסכה ביקורת מחברת אבטחת המידע שדיווח על המקרה, כאשר הוסיפה - "צר לנו שחברה מסחרית העוסקת בתחום אבטחת מידע, נוהגת בחוסר אחריות, מפיצה את המידע, ועושה רווחים מפעולת טרור של ארגון שמשוייך לאל-קאעדה". מקור: הארץ (מאת עודד ירון).