טרולי פטנטים - נציבות הסחר האמריקאית רודפת אחריכם

"טרול פטנטים" צפוי ל-16,000$ קנס לכל מכתב מאיים ומטעה שישלח בעתיד. כך נקבע בפשרה בין הטרול ומשרד עורכי הדין המייצג אותו לבין נציבות הסחר הפדראלית בארצות-הברית (ה-FTC). "טרולים" הוא כינוי לחברות שאינן מפתחות טכנולוגיה או מוצרים באופן עצמאי, אלא מאגדות זכויות קניין רוחני ודורשות תשלום עבור רישוי או פיצוי כספי מאלו שלטענתם הפרו את זכויותיהם. במסגרת הפשרה נאסר על ה"טרול", חברת MPHJ Technology Investment, LLC, כמו גם על משרד עורכי הדין שלו, ליצור מצגים כוזבים כאשר הם טוענים להגנה על זכויות החברה בקניין הרוחני שבבעלותה. 

זו פעם ראשונה שה-FTC פעלה נגד גוף העוסק במסחור זכויות קניין רוחני. לדבריה, MPHJ - זה הטרול - רכשה פטנטים שעניינם בטכנולוגיה לסריקת הרשת ולאחר מכן שלחה אלפי מכתבי התראה לעסקים קטנים שבהם טענה כי הם מפרים את זכויותיה בפטנטים וכי עליהם לרכוש רישיון שימוש בהם. ביותר מ-9,000 מכתבים שנשלחו בשם החברה וחברות קשורות, MPHJ טענה באופן כוזב כי חברות רבות כבר הסכימו לשלם אלפי דולרים תמורת רישיון שימוש בפטנטים.

התלונה הוגשה גם נגד משרד עורכי הדין של חברת הפטנטים, ששלח מכתבי התראה לכ-4,800 עסקים. המכתבים הזהירו את הנמענים כי במידה ולא ישיבו למכתבים במועד שנקבע בהם, תוגש נגדם תביעה לבית משפט פדראלי בעילה של הפרת פטנטים. למכתב נלוותה טיוטה לכאורה של כתב התביעה בציון בית המשפט הסמוך למקום מושבו של הנמען. הנציבות טענה שלטרול  לא הייתה כל כוונה לפתוח בהליכים והוא גם לא ביצע כל הכנות לכך. תביעות כאמור מעולם לא הוגשו. החברה צפויה לקנס של עד 16,000 דולרים על כל מכתב מטעה שתשלח בעתיד, אם תבחר להמשיך בשיטתה. מקור: FTC.