ארה"ב: ורייזון תשלם סכום עתק על דיוור מסחרי אסור

אולי יעניין אותך גם

חברת התקשורת ורייזון תשלם לנציבות התקשורת הפדרלית בארצות-הברית (ה-FCC) סך של 7.4 מיליון דולר. הסכום ישולם במסגרת פשרה, שנועדה להביא לסיום הליכי האכיפה בהם נקטה הנציבות, על שימוש שעשתה ורייזון במידע אישי של מנוייה לצורך דיוור מסחרי. זהו סכום הפשרה הגבוה ביותר של הנציבות עד כה, בעניין הקשור בשימוש אסור שנעשה במידע אישי של מנויי חברת תקשורת.

הנציבות טענה כי החל משנת 2006 ולמשך מספר שנים ורייזון לא הודיעה לכ-2 מיליון מלקוחותיה על זכותם להסיר את עצמם מרשימת הדיוור המסחרי של החברה, בניגוד להוראות חוק התקשורת הפדרלי (ה - Communications Act). פרט לסכום הפשרה הגבוה, ורייזון התחייבה לצרף לחשבונות החודשיים שנשלחים למנוייה גם הודעה על זכותם שלא לקבל דיוור מסחרי.

יש מי שרואה בפשרה זו כאיתות מצד הנציבות, שנועד להראות שהיא מסוגלת לנקוט ביד קשה נגד חברות טלקום ולשמור על זכויות הצרכנים. זאת, על רקע הטענות שלפיהן הנציבות נוטה לאמץ את עמדותיהן של החברות בכל הקשור להתקנת תקנות חדשות לעיגון כללי ניטרליות רשת (לאחר שהתקנות הקודמות שהנציבות התקינה בעניין נפסלו על-ידי בית המשפט). מקור: CNET (מאת: מרגרט רירדון).