האקרים סינים גנבו מידע על תכניות נגד טילים של ישראל

אולי יעניין אותך גם

האקרים פרצו למערכות המידע של אלישרא, רפאל והתעשיה האווירית - שלוש חברות המעורבות בייצור כיפת ברזל. הפריצה ארעה בין 10 באוקטובר 2011 ל- 13  באוגוסט 2012 ובמהלכה עלה בידי הפורצים לגנוב כמויות גדולות של מסמכים סודיים. כך טוען האתר KrebsOnSecurity.

לדברי הפירסום, הפורצים פעלו מסין. חב' המודיעין CyberESI מצאה שההאקרים גנבו מידע המתייחס, בין השאר, למערכת הטילים נגד טילים חץ 3, שביחס אליה נגנב מסמך מפורט בן 900 עמודים. עוד נלקח מידע המתייחס לכלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) ולטילים בליסטיים. מנכ"ל CyberESI טוען שאופי המידע שנגנב וזהות החברות שמערכותיהן נפרצו, יכול ללמד שההאקרים חיפשו מידע על כיפת ברזל. 

בעוד שאלישרא ורפאל לא הגיבו לפרסום, הידיעה מצטטת דוברת מטעם התעשיה האווירית שמאשרת במשתמשע את המידע על הפריצה: "בשעתו, הנושא טופל כנדרש על ידי הכללים והתהליכים החלים", אמרה אליענה פישר מטעם התעשיה האווירית. "המידע דווח לרשויות המתאימות. התעשיה האווירית נקטה פעולות לתיקון כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

law.co.il מעיר שאלמלא תגובה זו מטעם התעשיה האווירית היה קורא את הידיעה בסקפטיות ומייחס אותה לניסיון להיבנות מהפרופיל הגבוה של כיפת ברזל בימים אלה. התגובה הרשמית, עם זאת, מלמדת שיש לידיעה בסיס.