מעצר חריג של בלוגרית בחשד לפגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

הבלוגרית לורי שם טוב נעצרה לפני ימים אחדים לכמה שעות ונחקרה בחשד שפגעה בפרטיותו של מנכ"ל משרד הרווחה, משום שפרסמה לכאורה ברשת מסמכים אישיים על המנכ"ל שעניינם דו"חות חניה והלוואות כספיות. שם טוב פעילה במאבק נגד משרד הרווחה ונגד עובדים סוציאליים שלטענתה "מפקיעים ללא הצדקה את הזכות של הורים לגדל את ילדיהם ללא התערבותם". היא שוחחרה בתנאים מגבילים בו ביום שנעצרה. המשטרה לקחה את המחשב שמשמש אותה בעבודתה, אסרה עליה לפרסם ידיעות העוסקות במנכ"ל משרד הרווחה למשך חודש ודרשה שהיא תסיר מהרשת את הידיעות שכבר פרסמה עליו.

עורך דינה של הבלוגרית התרעם על השימוש שעושה מנכ"ל משרד הרווחה במשטרה ובדין הפלילי, במקום בדרך המלך של הגשת תביעה אזרחית. אולם לדברי המשטרה, שם טוב "פרסמה מסמכים פרטיים שפרסומם אינו מותר על פי חוק, גם אם מדובר באיש ציבור, והעונש הקבוע בחוק על עבירה זו הוא עד חמש שנות מאסר".

law.co.il רשם לפניו שהמשטרה משנה את מדיניותה בכל הנוגע לפגיעה בפרטיות והיא מתחילה לאכוף את החוק באגרסביות. לא, לשונות רעות, אנחנו לא מאמינים שהמשטרה עשתה את זה רק כי מדובר במנכ"ל משרד הרווחה - כשם שלא האמנו לפני שנים שהמשטרה חקרה עתונאים על הפרת סימן מסחר (!) רק כי מתחו ביקורת על אתר של שוטרים והשתמשו בלוגו שלו.

לדברי מנכ"ל משרד הרווחה, לורי שם טוב משתייכת לקבוצה קיצונית שמאיימת על עובדים סוציאליים במטרה להשפיע על שיקול דעתם המקצועי. מקור: הארץ (מאת: אור קשתי).