הצעת חוק: משטרת ישראל "תעלים" אתרים פדופיליים

אולי יעניין אותך גם

לפני מספר ימים (28.1.2014) הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק מניעת עבירות מין בקטינים (תיקוני חקיקה), התשע"ד-2014. מדובר בהצעת חוק פרטית [פ/2120/19] של חברות הכנסת מרב מיכאלי ויפעת קריב, המבקשת להתמודד עם "תופעת ההטרדות המיניות ברשת, מתוך תפיסה שהחוק חייב להעניק הגנה מספקת על קטינים וקטינות בעולם הוירטואלי ובעולם האמיתי כאחד" (מתוך דברי ההסבר להצעת החוק).

הצעת החוק מבקשת להטיל אחריות על מנהלי אתרי אינטרנט בהם חדרי שיחה פומביים (צ'אטים) ובין היתר לדאוג לקיומם של אמצעי אבטחה שונים, כגון: אמצעי דיווח מיידי על תכנים פוגעניים או בעלי אופי מיני (שיוצב במיקום מרכזי ובולט); הימצאות הודעה בולטת במעבר מחדר שיחה כללי לחדר שיחה פרטי; העברת דיווחים מיידיים למשטרה ביחס לכל שימוש פוגעני כלפי קטינים; הצגת כתובות ה-IP של משתמשי החדר הפרטי על מסך השיחה המשותף ושמירת הכתובות לתקופה של שנה לפחות.

נקודה מרכזית בהצעת החוק היא ההצעה לתקן את הוראות חוק התקשורת, כך שיטיל חובה על ספקי גישה לרשת ומנועי חיפוש - "להעלים אתרים פדופילים" (כך בלשון דברי ההסבר להצעה), לפי דרישת קצין משטרה בדרגת רב פקד.

ההצעה מבקשת לתקן גם את החוק למניעת הטרדה מינית, ולקבוע עבירה מפורשת, שדינה שנתיים מאסר, ביחס לפנייה בעלת אופי מיני לקטין או לאדם הנחזה לקטין (כגון שוטרים המתחזים לקטינים ברשת על-מנת לאתר עברייני מין), אף אם לא הובעה אי-הסכמה מצד הקטין.