גוגל משנה את תנאי השימוש שלה

תנאי השימוש של גוגל ישתנו החל מה-11 בנובמבר, באופן שיתיר לענקית החיפוש לשלב את שמותיהם ותמונות הפרופיל של משתמשים לצד תכנים פרסומיים. עפ"י הודעת ענקית החיפוש, כאשר משתמש יגיב לתכנים מסחריים (למשל, באמצעות פעולת 1+, המקבילה של גוגל+ ל"לייק" בפייסבוק), חבריו שעמם שיתף את התגובה יראו את שמו ותמונתו לצד התוכן המסחרי שעליו הגיב. משתמשים שאינם מעוניינים שפרטיהם יופיעו לצד תכנים מסחריים, יכולים להורות על כך באמצעות תפריט ההגדרות בגוגל. עם זה, שינוי ההגדרות לא ימנע שימוש בשם ותמונת המשתמש מחוץ לפרסומות, למשל בחנות גוגל-פליי. כבר למחרת פרסום השינויים בתנאי השימוש, פנה סנטור ממסצ'וסטס לנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) בבקשה לברר האם השינויים שעליהם הכריזה גוגל מפרים את הסדר הפשרה שהושג בין הנציבות לענקית החיפוש לפני כשנתיים, במסגרתו גוגל התחייבה שלא להטעות את משתמשיה בקשר לנוהגי הפרטיות שלה. מקור: cnet news (מאת: אדווארד מוייר).