רשויות הפרטיות דורשות פרטים על גוגל גלאס

אולי יעניין אותך גם

הרשויות להגנת הפרטיות בישראל (רמו"ט), קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, מקסיקו, שוויץ וכל הרשויות להגנת הפרטיות באיחוד האירופי פנו היום במכתב משותף למנכ"ל גוגל, לארי פייג', בבקשה לקבל מידע על הגנת הפרטיות ב-Google Glass. בין השאר הן מבקשות להיוודע אם גוגל מוכנה להדגים את המשקפים החדשניות במשרדיהן ולהניח להן לבדוק אותן.

הפניה באה על על רקע פרסומים שלפיהם הניסויים ב'משקפי-גוגל' מתקדמים וגוגל מתחילה לטפח קהילה של מפתחי יישומים למשקפיים. מטעם ישראל חתמה על המכתב עו"ד רבקי דב"ש, ממלאת מקום ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע ורשם מאגרי המידע.

הרשויות להגנת הפרטיות חוששות כי לצד הפוטנציאל הרב למשתמשים, יש במיחשוב-לביש אתגרים חדשים לפרטיות חדשים, מאחר שהוא נמצא בדרך קבע על גוף האדם ואין חיווי ברור מתי הוא פועל. משרד המשפטים מסר בהודעה לעיתונות, כי -

"מכשיר מסוג זה יוצר אתגרי פרטיות חדשים משום שהוא מאפשר איסוף מידע רב מאוד, הן על ידי גוגל והן על ידי צדדים שלישים הכותבים אפליקציות למכשיר. המכשיר גם מייצר אתגרים לסובבים את עונד המכשיר, משום שהם מוצאים עצמם מתועדים בידי המכשיר ללא ידיעתם".

"התובנה המקובלת בתחום הפרטיות היא כי ניטור משנה התנהגות – העין הצופה משפיעה על האופן בו אדם מתנהג מול המצלמה. הידיעה שאדם נתון לפוטנציאל מעקב על ידי כל מי שסובב לו מטרידה, ומשנה התנהגות, באופן הפוגע באוטונומיה של הפרט".


הרשויות להגנת הפרטיות מעלות במכתבן לגוגל סדרה ארוכה של שאלות הקשורות לאיסוף ועיבוד המידע ב-Google Glass. בין היתר: כיצד עומדים משקפי גוגל בדרישות דיני הפרטיות? מהן הגנות הפרטיות שנכללו במכשיר? איזה מידע אוספת גוגל באמצעות המכשיר, ואיזה מידע משותף עם צדדים שלישים? כיצד מתכוונת גוגל להשתמש במידע זה? כיצד מתכוונת גוגל להתמודד בעתיד עם יכולות זיהוי פנים? האם גוגל נערכת להתמודד עם ההיבטים החברתיים והאתיים הרחבים יותר של הפצת המכשיר? האם גוגל ערכה סקר השפעה על הפרטיות לבדיקת היבטי הפרטיות של המכשיר?