צרפת: האם לספקי גישה מותר לחסום מודעות מקוונות?

ממשלת צרפת הורתה לספקית הגישה לאינטרנט Free - לחדול מחסימת פרסומות מקוונות, בטענה כי לחברה אין כל זכות לערוך את תוכן האתרים עבור משתמשיה. המחלוקת בעניין זה הפכה למקרה מבחן ביחס לקונפליקט בין ספקיות התקשורת, לבין חברות אינטרנט דוגמת גוגל, המייצרות הכנסות של מיליארדי דולרים מתנועת גולשים על-בסיס רשתות התקשרות של הספקיות. חברות התקשורת מעוניינות בחלק מזרם ההכנסות שמייצרת תנועת הגולשים, בטענה כי עליהן להשקיע ברשתות רחבות פס על-מנת ליתן מענה לזרם ההולך והגובר של הגולשים. עד כה, נקטו הרגולטורים האירופאיים בגישה של אי-התערבות, בניגוד לרגולטור האמריקאי (ה- FCC) שקבע כללים ברורים ביחס לניטראליות הרשת וחסימת גישה לתכנים חוקיים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: אריק פפאנר).