ניתן להוכיח פרסום כתבה ברשת בראיות נסיבתיות

ביהמ"ש המחוזי בת"א (השופטת דרורה פלפל) קבע כי העיתונאי רמי יצהר הוציא את דיבתו של החייל המנוח בני אברהם ז"ל ולכן יפצה את משפחתו בסכום של 250,000 ש"ח. אברהם ז"ל נחטף על-ידי ארגון הטרור חיזבאללה בשנת 2000, עד להחזרת גופתו לישראל בשנת 2004, במסגרת עסקת חילופי שבויים. בכתבה שפרסם יצהר באתר האינטרנט "עניין מרכזי", בו הוא משמש כעורך ראשי, עלה חשד כי החיילים החטופים עסקו לכאורה בהברחת סמים מלבנון. ביהמ"ש קבע כי הפרסום עונה להגדרת "לשון הרע" בחוק, כיוון שהוא עלול היה לגרום להשפלת החייל המנוח בעיני הבריות ולבזותו. ביהמ"ש מתח ביקורת על יצהר, שלא התגונן מפני התביעה לגופה, אלא טען כי הכתבה כלל לא פורסמה באתר שניהל. למרות שלא ניתן היה לאתר את הכתבה נשוא התביעה, קבע ביהמ"ש כי היא פורסמה, בהתבסס על ראיות נסיבתיות. למרות קבלת התביעה, קבע ביהמ"ש כי הסכום שתבעו הוריו של אברהם, 3 מיליון שקלים, היה מוגזם. מקור: גלובס (מאת חן מענית).