ארצות-הברית: נצחון סוחף לאפל בקרב הפטנטים נגד סמסונג

בתום דיונים שנמשכו 22 שעות בלבד, פסק חבר מושבעים בקליפורניה שסמסונג הפרה במכשירי הסלולר שלה פטנטים של אפל, ופסק לזכותה פיצויים בסך של 1.05 מיליארד דולר. המושבעים קבעו שסמסונג הפרה שישה מבין שבעה הפטנטים שאפל טענה להפרתם. במקביל דחו את טענת סמסונג שאפל הפרה חמישה פטנטים שלה עצמה.

שלושה מהפטנטים שהופרו מכסים את הצורה של אייפון (מה שאומר שבעברית הם מדגמים כנראה) ואת האייקונים במסך הטלפון. הפטנט היחיד שלא הופר לפי החלטת המושבעים מתייחס לצורה המלבנית של טאבלטים.

המושבעים קבעו עוד שסמסונג הפרה את מרבית הפטנטים ביודעין. קביעה זו מאפשרת לשופטת בתיק לשלש את סכום הפיצויים, שגם ככה הוא מהגדולים שנפסקו אי-פעם במשפטי קניין רוחני בארצות-הברית.

עם קבלת החלטת המושבעים הגישה אפל בקשה לצו מניעה זמני שיאסור על סמסונג לשווק את המוצרים המפרים בארצות-הברית. בית המשפט הורה לחברה לפרט באילו מוצרים מדובר.

הוול סטריט ג'ורנל רואה את ההחלטה כחלק מהמאבק של אפל במערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל: פירושו של דבר שלאפל יהיה קל יותר להגן על אחיזתה בשוק ורווחיה בעוד שלצרכנים תהיה מעט פחות ברירה ומחירים גבוהים יותר. הניו-יורק טיימס מסכים: אפל כיוונה בעצם לאנדרואיד. פסק-הדין הוא חדשות רעות לגוגל.

אפל וסמסונג מנהלות מאבקי פטנטים חובקי עולם בלמעלה מ- 20 מדינות ברחבי תבל. שתי החברות צפויות לערער על ההחלטה, ולא מן הנמנע שינסו להגיע בתיק עד לבית המשפט העליון של ארצות-הברית. מקור: WSJ.