פייסבוק תשלם 10 מיליון דולר כפשרה בתביעה ייצוגית

פייסבוק הגיעה להסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה על ניצול ללא רשות של שמותיהם והעדפותיהם של משתמשיה, לצרכי פרסום. התביעה הייצוגית, שהוגשה על-ידי חמישה ממשתמשי הרשת החברתית, התבססה על הנוהג של פייסבוק לנצל לכאורה, לצרכי פרסום וללא רשות, 'לייקים' שמשתמשים "נתנו" לנותני חסויות. פרסום הלייקים, יחד עם זהות המשתמשים שבחרו בהם, הוא מתכון שיווקי בעל ערך מסחרי רב לפייסבוק. מייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג, מצוטט בכתב התביעה כאומר ש'לייקים' על נותני חסויות הם לא פחות מאשר ה'גביע הקדוש' של עולם הפרסום ברשת. כתב התביעה ציטט בכיר נוסף בפייסבוק שגילה כי לייקים מגדילים עד פי שלושה את שוויה של פרסומת ברשת החברתית. על-פי הסדר הפשרה, פייסבוק תשלם 10 מיליון דולר למטרות צדקה, בתמורה לסילוק התביעה הייצוגית, שבמקור דרשה פיצויים בסך מיליארדי דולרים. הרשת החברתית סירבה למסור את תגובתה. מקור: רויטרס.