פייסבוק מזהירה מעסיקים לא לדרוש סיסמאות גישה מעובדים

אולי יעניין אותך גם

הממונה על הגנת הפרטיות בפייסבוק, Erin Egan, מזהיר בבלוג של החברה מפני עליה בנסיונות לא חוקיים של מעסיקים לגלות מידע על עובדיהם באמצעות האתר ומתריע שהחברה לא תהסס להשתמש במקרה המתאים בהליכים משפטיים כדי למנוע זאת.

"בחודשים האחרונים ראינו עליה מדאיגה בדיווחים על ניסיונות של מעסיקים ואחרים לקבל באופן בלתי-נאות גישה לפרופילים של אנשים בפייסבוק או למידע אישי אחר ", כותב ה-Chief Privacy Officer ומזהיר שהדבר פוגע בציפיה לפרטיות ובאבטחת המידע של משתמשי הפייס וחבריהם.

הפרקטיקה המטרידה מכולם, לדברי Egan, היא דרישה של מעסיקים לקבל מעובדיהם וממועמדים לעבודה את סיסמאות הגישה לחשבונותיהם. "כמשתמש, אין להכריח אותה לחלוק את המידע והתקשורות האישיות שלך רק כדי לקבל עבודה. וכחבר של משתמש, אתה לא צריך להיות מודאג שמא המידע הפרטי שלך או המסרים ייחשפו למישהו שאינך מכיר ולא התכוונת לחלוק אותם עימו רק מפני שאותו משתמש מחפש עבודה".

את המעבידים מזהיר קצין הפרטיות הראשי (Cheif Privacy Officer) של פייסבוק מתוצאות לא צפויות. לדוגמה, אם מעסיק ראה שמועמד פוטנציאלי לעבודה חבר בקבוצה מסוימת המתאפיינת בגיל, מין וכיו"ב - הוא חשוף לתביעה בעילה של אפליה אם לא קיבל לעבודה את אותו מועמד; במקרים אחרים מעסיקים עלולים להיות אחראים לתוצאות הנובעות ממידע שנחשפו לו - כמו לדוגמה אם יש בו להעיד על ביצוע או תכנון עבירה. Egan מזהיר שפייס לא תהסס לנקוט במקרה המתאים אמצעים משפטיים כדי להגן על משתמשיה.

ו- law.co.il מוסיף: פגיעה בפרטיות של משתמשים (כמו לדוגמה באמצעות שינויי מדיניות תכופים) היא פררוגטיבה של פייסבוק בלבד!