לוחמת הסייבר מחייבת שיתוף פעולה ומידע

אולי יעניין אותך גם

חשוב מאוד לשתף פעולה ומידע בתחום לוחמת הסייבר, בין בהסדרה עצמית ובין על סמך רגולציה. זו האמירה שחזרה על עצמה על-ידי מומחים בתחום אבטחת המידע ולוחמת הסייבר, במהלך הכנס השנתי ה-16 של איגוד האינטרנט הישראלי שנערך היום בירושלים. הדוברים וביניהם אבי נגר (מנכ"ל סקיורנט), שוקי פלג (מנהל אבטחת מידע במערך ממשל זמין), ד"ר אמיר עציוני (מנהל המגזר הציבורי של HP ישראל) ואחרים, היו תמימי דעים שיש לספק לשוק תמריצים נכונים לשיתוף פעולה ומידע בתוך התעשיה בתחום זה.

פרופ' יצחק בן ישראל הציג את המלצות דו"ח ההגנה מפני איומי סייבר שהוגש לממשלה ואושר על-ידה בשנה שעברה. בין ההמלצות, ציין פרופ' בן ישראל את ההמלצה להפוך את הרשות את הרשות לאבטחת מידע, הפועלת תחת משרד רוה"מ, לגוף המנחה לא רק שירותים חיוניים, אלא גם את כלל התחום האזרחי. מנגד, עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, שלל את האפשרות שהרשות לאבטחת מידע תנחה גופים אזרחיים שאינם מורגלים ברגולציה. לטענתו, הרגולטור המתאים הוא רמו"ט עצמה, המפקחת על יישום הוראות חוק הגנת הפרטיות. עו"ד הכהן ציין שרמו"ט נמצאת בשלבים סופיים של עדכון תקנות אבטחת המידע לפי חוק הגנת הפרטיות וכי במקום שבו אבטחת אינה נוגעת להגנה על מידע אישי, ניתן יהיה לבצע את ההתאמות הנדרשות. עו"ד הכהן הוסיף שהגופים שההאקר הסעודי תקף, אינם מבינים באבטחת מידע וכי על המדינה לספק סט של כלים לאזרח לשם התמודדות עם מתקפות מסוג זה.

law.co.il מזכיר בהקשר זה כי לאחרונה יזמה חברת ורינט את הקמתו של קונסורציום חברות ישראליות, שיפתחו במשותף מוצרים בתחום הסייבר. הקונסורציום, שנמצא בתהליכי הקמה, יתחרה על תקציבי מחקר ופיתוח של המדען הראשי המיועדים לתחום זה.