ארצות-הברית: האם בינה מלאכותית תנטר את הרשת?

אולי יעניין אותך גם

הבולשת הפדראלית בארה"ב (ה- FBI) פירסמה לאחרונה "קול קורא" לתעשיית הטכנולוגיה ובו בקשה לקבלת מידע והצעות למערכת טכנולוגית שתאסוף ותנתח בזמן אמת מידע המופץ ברשתות חברתיות, במטרה להתריע על תקריות ואירועים פליליים וביטחוניים. בהודעה שפירסמה הבולשת, נאמר כי כבר כיום, רשתות חברתיות הן הפלטפורמה הראשונה לספק דיווחים בזמן אמת על אירועים בעלי עניין, תוך שהן מקדימות את הדיווחים המופצים ברשתות הפנימיות של עיתונאים, המשטרה, מכבי האש ושירותי ההצלה.

לצד הבולשת הפדראלית, גם משרד הממונה על קהילת המודיעין בארה"ב פירסם "קול קורא" דומה, ובו בקשה לקבלת מידע והצעות למערכות שינטרו תוכן רשתי נרחב, החל ברשתות חברתיות, דרך שידורי מצלמות תנועה וכלה בשאילתות חיפוש בגוגל. המערכת המבוקשת על-ידי משרד הממונה על המודיעין נדרשת 'לעכל' את כל המידע הגולמי לכדי תחזית מושכלת על אירועים בעלי עניין הצפויים להתרחש. מומחי מחשבים ציינו כי המערכות המבוקשות על-ידי גופי האכיפה והמודיעין צפויות להיתקל בקשיים טכנולוגיים לא פשוטים, כגון היקף המידע האדיר המתחדש ברשת בכל זמן נתון והקושי ליצור בינה מלאכותית שתדע להבין משמעות התכנים המתפרסמים ברשת.
 
ארגוני פרטיות הביעו חשש כי מערכות ניטור כאלה יביאו לכדי "אפקט מצנן" בקרב משתמשי רשתות חברתיות, דבר שימנע מהגולשים להביע את עצמם באופן חופשי ופתוח. עם זה, הבולשת ציינה כי המערכות שבהן מדובר לא יעסקו במעקב אחר גולשים מסוימים, אלא בניטור פרסומים המכילים מילות מפתח בעלות הקשר ומשמעות פליליים. מקור: שיקאגו סאן-טיימס.