האם קריסת שרתי הממשלה נגרמה ממתקפת האקרים?

אולי יעניין אותך גם

בדיון שנערך לאחרונה בהשתתפות גורמי ביטחון ממלכתיים, שעסק בניתוח אירוע נפילת שרתי הממשלה בנובמבר האחרון, עלתה הסברה כי מדובר באירוע ביטחוני, במסגרתו תקפו האקרים זרים את השרתים והביאו להשבתתם למשך כיממה.

מהדיון עלה כי הנחת העבודה בין גורמי הממשלה השונים היא כי מדובר במתקפה שנועדה "לבחון" את אמצעי האבטחה הננקטים בשרתי תהיל"ה, היחידה הממשלתית האחראית על מערך ממשל זמין ומתפעלת את אתרי השב"כ, המוסד, צה"ל, דובר צה"ל, שירות התשלומים הממשלתי, משרדי הבריאות, המשפטים, השיכון, הפנים, המדע והספורט, מנהל מקרקעי ישראל, בית הנשיא ועוד.

בדיון נטען כי ההתמודדות עם המתקפה לא היתה מיטבית. בין יתר הכשלים שכבר זוהו, נמצאת גם סוגיית הדיווח, לאחר שהתברר כי ראש הממשלה, המטה לביטחון לאומי וכן גורמי הצבא לא עודכנו בזמן אמת על נפילת האתרים. הוחלט כי לצורך התמודדות עם מתקפות אפשריות נוספות, ייערך תרגיל בו תיבחן היערכות החירום של הגורמים השונים מול מתקפת סייבר עתידית. בתרגיל זה ישולב גם חמ"ל הסייבר הלאומי שעליו הכריז ראש הממשלה. בנוסף, המטה ללוחמה בטרור הפועל במשרד ראש הממשלה יבחן את כדאיות ההשקעה הכספית באמצעי אבטחה מונעת. מקור: Ynet.