ארצות-הברית: לקראת לגליזציה של הימורים ברשת?

משרד המשפטים האמריקני פרסם לאחרונה חוות דעת שעשויה לחולל מהפך בתחום ההימורים המקוונים בארה"ב. לפי חוות הדעת, האיסור על ביצוע הימורים באמצעות קווי תקשורת, שנקבע ב- Interstate Wire Act הפדראלי, אינו חל על הימורי לוטו או הימורי פוקר המוצעים ברשת. חוות הדעת מסיקה כי כוונת הקונגרס הייתה להגביל את האפשרות שהימורים על תחרויות ספורט, כגון מירוצי סוסים, ייעשו מחוץ למגרש הספורט, באמצעות תקשורת.

על-אף שהקונגרס גם היה מוטרד מהעובדה שתקשורת מאפשרת גם הימורים על תחרויות ספורט אחרות, כגון משחקי בייסבול, פוטבול וכדורסל, חוות הדעת גורסת שלא הייתה כל כוונה להגביל הימורים שאינם בזיקה לתחרויות ספורט. חוות הדעת עשויה להביא למהפך ביחס למדיניות האכיפה בארה"ב כלפי אתרי הימורים.

מדינות רבות בארה"ב, בהן ניו-יורק ואילינוי, מבקשות לקדם חקיקה פנים מדינתית שתאפשר מכירת כרטיסי לוטו באינטרנט. באמצעות מנגנוני מכירה מקוונים, המדינות יוכלו לממש את פוטנציאל ההכנסות האדיר שמכירת כרטיסי לוטו באינטרנט טומנת בחובה. הכנסות אלו עשויות לאפשר למדינות ליהנות מנתח מתוך 30 מיליארד הדולר שמגלגלת תעשיית ההימורים המקוונים ובכך להקל על המצוקה התקציבית השוררת עתה על-רקע המשבר הכלכלי הפוקד את ארה"ב. בנוסף, חוות הדעת תתיר למדינות בארצות-הברית לקדם חקיקה פנים-מדינתית שתאפשר הימורי פוקר והימורי גיימינג אחרים מבוססי אינטרנט. מקור: רויטרס.