ארצות-הברית: טוויט יציל ממוות?

בית המשפט העליון של מדינת ארקנסו ביטל את הרשעתו ברצח של נידון למוות, וקבע כי הוא זכאי למשפט חוזר, כיוון שאחד המושבעים שלח הודעות טוויטר במהלך הדיונים (ומושבע נוסף נמנם...). פרקליטיו של אריקסון דימאס- מרטינז ערעורו על הרשעתו ברצח משנת 2010, כיוון שאחד המושבעים כתב טוויטים אודות ההליכים, בניגוד להוראותיו המפורשות של השופט, שאסר לכתוב דבר ברשת האינטרנט או לשוחח עם אף אחד אחר אודות התיק.

באחד הטוויטים, כתב המושבע רנדי פרנקו "Choices to be made. Hearts to be broken...We each define the great line". בנוסף, פחות שעה בטרם שחבר המושבעים מסר את החלטתו, ציין פרנקו "it's over". טוויטים נוספים עסקו באיכות הקפה בחדר המושבעים. ביהמ"ש קבע כי פרנקו (מושבע מס' 2) הפר את האיסורים הכלליים בדבר שיחה על ההליך עם צדדים שלישיים. בעבר, הצדיק פרנקו את התנהלותו וציין כי אף אחד מהטקסטים שכתב לא העיד על המתרחש. מקור: Boston Herald.

לפני כשנה אימץ בית המשפט העליון במדינת פלורידה כללים חדשים ביחס להתנהלות חבר המושבעים במהלך המשפט. בין היתר, קבע בית המשפט הגבוה במדינה כי המושבעים לא ידונו במשפט באמצעות "אמצעים אלקטרוניים, כמו בלוגים, טוויטר, הודעות דואר-אלקטרוני, הודעות טקסט ובכל דרך אחרת.

מושבע אחר הורשע בארבעה אישומים של ביזיון בית המשפט, לאחר ששלח הצעת חברות בפייסבוק לנאשמת במשפט בו שימש כמושבע.