גרמניה: הליכים נגד פייסבוק בשל תוכנת זיהוי הפנים

אולי יעניין אותך גם

בהמשך לחקירה שמנהל האיחוד האירופי נגד פייסבוק בעניין תוכנת זיהוי הפנים ברשת החברתית, והשלכותיה בתחום הפרטיות, נודע כי גם הרשות להגנת המידע בהמבורג, גרמניה, עתידה לפתוח בהליכים נגד האתר. מדובר בטכנולוגיית זיהוי-הפנים מעוררת המחלוקת, הסורקת צילומים שנטענו לאתר, משווה אותם לצילומים אחרים שכבר מתפרסמים בין עמודי האתר ומציעה ל"תייג" את הצילומים במקרה של התאמה.  
 
הרגולטור הגרמני טוען כי האופן בו משתמשת פייסבוק בטכנולוגיה מפר את דיני הגנת המידע הגרמניים והאירופאיים כאחד. כזכור, בעקבות טענות דומות שהועלו נגד פייסבוק על-ידי הרשויות בארצות-הברית, החלה הרשת החברתית לפרסם מודעות בעמודי המשתמשים, המסבירות להם אודות הטכנולוגיה ומאפשרות להם לחדול מהשימוש בה.

הרגולטור הגרמני מסר כי המו"מ שנוהל עם פייסבוק הגיע למבוי סתום, כשהתברר שעמדתה של החברה אינה עולה בקנה אחד עם דרישת הדין להסכמה מדעת ומראש מצד אלו שפרטיותם עלולה להיפגע. עוד נמסר בהודעה כי על הפרק עומדת האפשרות לקנוס את האתר וליתן נגדו צו מניעה - שיחסום את אפשרות השימוש בטכנולוגיה. פייסבוק מסרה בתגובה כי היא עומדת בכל הוראות דיני הגנת המידע של האיחוד האירופי וכי היא מאוכזבת מחוסר ההיענות של הרגולטור הגרמני להצעות שהיא העלתה לפתרון הבעיה. מקור: Cnet News.